کد خبر : 7687
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
-

آغاز گام دوم اتصال مدارس روستایی سمنان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات در گام دوم برای ۶۸ مدرسه آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،سید یاسر حسن پور افزود : در این مرحله مدارس روستایی توسط اپراتور‌های همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند. وی افزود: اجرای این

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات در گام دوم برای ۶۸ مدرسه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،سید یاسر حسن پور افزود : در این مرحله مدارس روستایی توسط اپراتور‌های همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی افزود: اجرای این طرح بر مبنای بند دو ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی و همچنین انعقاد تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش بمنظور افزایش ضریب نفوذ اتصال اینترنتی اجرا می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: در مرحله دوم اتصال مدارس روستایی استان، تعداد ۶۸ مدرسه که قابلیت اتصال از طریق اینترنت ثابت (ADSL) نداشتند از طریق فناوری اینترنت نسل سوم و چهارم همراه (۴ G/۳ G) به شبکه متصل می‌شوند.

حسن پور با اشاره به اینکه به تازگی ۱۵۰مدرسه روستایی با استفاده از فناوری ADSL و همکاری شرکت مخابرات منطقه سمنان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند افزود: با توجه به پوشش گسترده در سطح روستا‌های استان، مدارس باقیمانده از طریق سه اپراتور همراه درکشور شامل همراه اول، ایرانسل و‌های وب، به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، طرح هوشمند سازی مدارس را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق دولت الکترونیک دانست و اظهار داشت: طرح اتصال تمامی مدارس شهری استان نیز به شبکه ملی اطلاعات در دست اقدام و اجرا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.