کد خبر : 7927
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
-

فقدان مدیریت واحد در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشخص است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه مدیریت واحدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، گفت: در سطح استان همه دستگاه‌های اجرایی باید تابع یک مدل باشند. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، امیر بینایی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با معاون فرماندار و بخشداران دامغان به میزبانی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه مدیریت واحدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، گفت: در سطح استان همه دستگاه‌های اجرایی باید تابع یک مدل باشند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، امیر بینایی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با معاون فرماندار و بخشداران دامغان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به شیوع بیماری سالک در دامغان و لزوم مدیریت بهتر آن در سال‌های اخیر، بیان کرد: موضوع سالک که از مسائل مهم اجتماعی و بهداشتی شهرستان است، باید بر اساس برنامه تنظیم شده بر حسب نمودار گانت پیگیری و گزارش لازم ارائه شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بدون کمک و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و مردم با یکدیگر میسر نیست، ابراز کرد: اگر به آسیب‌های اجتماعی به موقع رسیدگی نشود، افزایش جرم را در پی دارد که مخرب انضباط اجتماعی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به اینکه پرهیز از موازی کاری در بررسی آسیب‌های اجتماعی، تحقیق کامل و اتخاذ تصمیمات عملیاتی واحد در این زمینه از جمله راهکارهای مهم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی شایع در جامعه است، ابراز داشت: نقشه راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید با نگاه و مراقبت مردم تعریف و تبیین شود لذا مدیریت واحدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، لذا همه دستگاه‌های اجرایی باید تابع یک مدل واحد باشند

بینایی با اشاره به اینکه پدیده‌های اجتماعی، برون داد عملکرد مدیران و مسئولان از یک‌سو و نگاه مردم به محیط پیرامونی از سوی دیگر است، افزود: یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب دیدگان اجتماعی، حمایت و تقویت سازمان‌ها و تشکل‌های غیر دولتی است. دولت به تنهایی نمی‌تواند به امورات مردم بپردازد، لذا باید نقش تشکل‌ها و نهادهای مردمی در حوزه تصمیم سازی و اجرا پر رنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت آسیب‌ها به نگاه علمی نیازمندیم و تا زمانیکه به عوامل مؤثر در ایجاد آسیب‌ها توجه نکنیم اقدامات ما اثرگذاری مطلوبی نخواهد داشت، ابراز داشت: بیماری اجتماعی حاصل سهل انگاری در بسیاری از امور است که باید با جدیت به آن پرداخته شود از سوی دیگر موضوع مهاجرت افراد کم برخوردار از استان‌های دیگر به شهرستان دامغان باید با دقت مورد رصد و پایش قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند آگاه سازی و فرهنگ سازی گسترده‌تر مردم و ارائه راهکارهای نهادهای مختلف به منظور عملیاتی کردن برنامه‌های مؤثر آن‌ها در این راه است که با وجود همگرایی مناسب میان مسئولان و مردم تحقق این اهداف امکان‌پذیر خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.