کد خبر : 7952
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
-

دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان ایجاد می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  دبیرخانه پایتخت کتاب به زودی با مشارکت شهرداری در سمنان ایجاد و فعال می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،فرشید فلاح  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشستی با اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان گفت: دستگاهها و فعالان فرهنگی برای تبدیل سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  دبیرخانه پایتخت کتاب به زودی با مشارکت شهرداری در سمنان ایجاد و فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،فرشید فلاح  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشستی با اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان گفت: دستگاهها و فعالان فرهنگی برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب در امسال باید بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: در این زمینه باید از ظرفیت های مختلف بخش دولتی و غیردولتی استفاده شود.

فلاح  با اشاره به نقش شهرداری سمنان برای تبدیل این شهر به پایتخت کتاب ایران، بیان کرد: از ظرفیت شهرداری سمنان با توجه به رویکرد مطلوب فرهنگی این نهاد باید استفاده شود ، علاوه بر این تشکل ها و موسسه های فرهنگی و نیز دستگاههای مختلف در کسب این موفقیت تاثیرگذار هستند و باید مشارکت کنند.

فلاح، فعالیت های انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان را در این خصوص امیدوارکننده دانست و افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی حساس است و تنها راه مقابله با معضلات اجتماعی نیز توجه به فعالیت ها و اقدامات فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اتکای این انجمن به کمک های خیران و نیز حق عضویت اعضا و اتکا نداشتن به بودجه های دولتی را بسیار خوب و مهم دانست و تاکید کرد: دوران فعالیت انجمن های فرهنگی هنری دولتی به سرآمده است.

فلاح، اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان را به توسعه فعالیت ها در فضای مجازی فراخواند و گفت: شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری برنامه ها شرایط و فضای مناسبی را برای استفاده از فضای مجازی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مردم به فرهنگ فاخر و فعالیت های فرهنگی هنری در این دوران باید از فضای مجازی که مخاطبان فراوانی دارد برای ارائه برنامه های فرهنگی هنری استفاده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.