کد خبر : 8044
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
-

بازی ها بومی محلی از میراث فرهنگی غیر مادی بشریت محسوب می شود

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهدیشهر گفت : بازی ها و ورزش های محلی بخشی از میراث فرهنگی غیر مادی بشریت  محسوب می شوند. خبرنگار سا معی -به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،محمد علی ملک احمدی  در نشست هم اندیشی اعضای انجمن بازیهای بومی محلی کارگران شهرستانهای  سمنان ، سرخه و مهدیشهر  افزود:با

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهدیشهر گفت : بازی ها و ورزش های محلی بخشی از میراث فرهنگی غیر مادی بشریت  محسوب می شوند.

خبرنگار سا معی -به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،محمد علی ملک احمدی  در نشست هم اندیشی اعضای انجمن بازیهای بومی محلی کارگران شهرستانهای  سمنان ، سرخه و مهدیشهر  افزود:با احیای بازیهای بومی و محلی که بخشی از هویت و فرهنگمان محسوب می شود، می تواندعلاقه مردم را نسبت به اصالت و شناساندن نقش و تاثیر این بازیها در زندگی خود تشدید کند تا از این طریق بتواند نشاط و شادی سابق را به شهر و جامعه باز گرداند.

وی با اشاره به اینکه بازی  های بومی  محلی بخشی از میراث فرهنگی غیر مادی بشریت اند  خاطر نشان کرد : مردم شهرستان مهدیشهر  استقبال خوبی از این رویکرد دارند .
ملک احمدی  درادامه گفت:این بازی ها و ورزش ها به عنوان فرهنگ مردم باید حفظ شوند، خوب است دست کم فهرستی از آنها در دست داشته باشیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان  یکی ازویژگی های بارز این بازی ها را  ساده و در دسترس بودن ، وابسته نبودن به ابزار خاص، تقویت توانایی استعداد جسمانی و فکری ، قابل اجرا بودن در هر فصل، هر جا و مکان دانست.

ملک احمدی از آمادگی  اجرای پویش  ورزش ،نشاط  و بهره وری  بارویکرد بومی محلی در کارنجات  با مشارکت انجمن بومی محلی کارگران این شهرستان خبرداد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.