کد خبر : 8048
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
-

سند توسعه محلات هدف بازآفرینی سال ۹۸ تدوین می‌شود

مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان گفت : بافتهای ناکارآمد شهری درمقایسه باسایر مناطق شهری از جریان توسعه عقب افتاده و درصد بالایی از جمعیت شهر را در خود جای داده اند . این بافت ها اغلب دارای نارسائیهای شهری بوده که برخی ازآنها با مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز همراه است .   ​ به

مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان گفت : بافتهای ناکارآمد شهری درمقایسه باسایر مناطق شهری از جریان توسعه عقب افتاده و درصد بالایی از جمعیت شهر را در خود جای داده اند . این بافت ها اغلب دارای نارسائیهای شهری بوده که برخی ازآنها با مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز همراه است .  

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، فدائی اسلام ضمن یادآوری این موضوع که در شهرسمنان ۱۷ محله مورد توجه بحث بازآفرینی قرار دارد،گفت : بهسازی و نوسازی این بافتها مستلزم برنامه ریزی دقیق، جامع و واقع گرایانه است که در برنامه سند توسعه محلات این مهم دست یافتنی است . 


وی ، مهمترین رویکرد در برنامه توسعه محلات را استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: اگر  شهروندان در تصمیم‌گیری نقش داشته باشند، احساس تعلق در آنها ایجاد شده و در زمان اجرای این تصمیمات هم مشارکت بهتری در سطح محله خواهند داشت و از این طریق، امور بهتر پیش می‌روند.


مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان استفاده از تجارب موفق در زمینه باز آفرینی شهری و احیای بافت های ناکارآمد را گامی در راستای اجرای مناسب این اقدام دانست و افزود : سعی شده است در تدوین سند توسعه محلات هدف بازآفرینی از اساتید متخصص و تجارب بدست آمده در تدوین سند توسعه محلات تهران بهره گرفته شود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.