کد خبر : 19105
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
-

نام دانشگاه سمنان در بین مراکز علمی جوان جهان در رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت

نام دانشگاه سمنان در بین مراکز علمی جوان جهان در رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: نام این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی تایمز در بین ۳۹ دانشگاه جوان کشور در سال ۲۰۲۳ قرار دارد.؛

به گزارش ندای مردم ،محمدحسین احسانی افزود: در تازه ترین رتبه بندی دانشگاه های جوان تایمز ۲۰۲۳ دانشگاه سمنان موفق شد در رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه ۶۰۵ دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند، افزود: سهم جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه های جوان و برتر دنیا ۳۹ دانشگاه است.

وی ادامه داد: دانشگاه هایی که دارای قدمتی بیش از ۵۰ سال هستند نمی توانند در فهرست دانشگاه های جوان در نظام رتبه بندی تایمز حضور یابند.

وی گفت: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب پنج معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان یادآور شد: دانشگاه سمنان تاکنون موفق شده است در اکثر نظام های معتبر رتبه بندی ملی و بین المللی از جمله تایمز، شانگ های، لایدن، یو رپ، یو اس نیوز و ISC حضور یابد.

این دانشگاه با نیم‌قرن فعالیت، یک استاد در بین یک‌دهم درصد دانشمندان پراستناد جهان، فروش داخلی دستاوردهای پژوهشی به میزان ۱۴۰ هزار میلیارد تومان و ۱۷۰ هزار دلار صادرات، ۸۵۰ عضو هیات علمی ثابت و حق‌التدریسی، ۱۴ هزار دانشجو و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در ۵۷ رشته در دوره کارشناسی، ۱۲۲ رشته در دوره کارشناسی ارشد و ۶۳ رشته در دوره دکتری دارد.

پژوهشگران دانشگاه سمنان تاکنون ۲۵۳ اختراع ثبت کرده‌اند.

نام دانشگاه سمنان در فهرست رتبه‌بندی «موسسه آموزش عالی تایمز۲۰۲۳» نیز در بین دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت و درمان، جزو ۵۰ دانشگاه برتر قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.