کد خبر : 8124
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
-

ثبت دهمین وقف جدید برای بسطام در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام از ثبت دهمین وقف جدید در این شهر ستان خبرداد و گفت: اولویت‌های بعدی که واقف در متن وقف نامه قید کرده برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، ازدواج جوانان و کمک به فقرا و نیازمندان است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا؛محمد رضا بخشی با اعلام این خبر افزود:این

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام از ثبت دهمین وقف جدید در این شهر ستان خبرداد و گفت: اولویت‌های بعدی که واقف در متن وقف نامه قید کرده برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، ازدواج جوانان و کمک به فقرا و نیازمندان است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا؛محمد رضا بخشی با اعلام این خبر افزود:این واقف نیک‌اندیش در متن وقف نامه نیت خود را  ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) تعیین کرده است و با تعیین سرفصل‌هایی، اجرای نیت را بر اساس این سرفصل‌ها اولویت‌بندی کرده است.

وی بیان کرد: سنت ایجاد وقف جدید در مردم متدین و دیندار بخش بسطام زنده و جاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام در ادامه خاطرنشان کرد که واقف خیراندیش حاج محمدعلی عابدی  شش‌دانگ یک باب منزل  مسکونی به متراژ ۲۱۳.۵ مترمربع واقع در روستای نمدمال را وقف کرد.

وی افزود: ارزش ریالی این موقوفه ۱میلیارد ریال است و همان‌گونه که قبلاً عرض شد به‌عنوان دهمین موقوفه جدید بخش بسطام در سال ۱۳۹۹ در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده است.

 ایشان  عنوان کرد: بر اساس نظر واقف لازم است درآمد این موقوفه ابتدا صرف برگزاری جلسات معارفی دینی، بعدازآن جهت دعوت از روحانیون دارای تخصص تبلیغ کودک و نوجوان در روستای نمدمال، و همچنین پرداخت حق‌الزحمه روحانی مبلغ اعزامی به روستای نمدمال در مناسبت‌های تبلیغی گردد.

خبرنگار-محمد پورتقی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.