کد خبر : 9202
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
-

۵۲ درصد معادن استان سمنان با مشکل رکود بازار مواجه هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه احیای معادن یکی از رویکردهای مهم این سازمان برای ایجاد رونق اقتصادی است، گفت: ۵۲ درصد معادن استان با مشکل رکود بازار مواجه هستند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی تشنه دل در جلسه مولدسازی معادن استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه بالغ‌بر ۵۲ درصد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه احیای معادن یکی از رویکردهای مهم این سازمان برای ایجاد رونق اقتصادی است، گفت: ۵۲ درصد معادن استان با مشکل رکود بازار مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی تشنه دل در جلسه مولدسازی معادن استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه بالغ‌بر ۵۲ درصد معادن استان به دلیل رکود بازار، مشکلات اقتصادی و عدم بازدهی مناسب تعطیل شدند، اظهار داشت: ۱۶ مورد معدن غیرفعال در استان با مشکل مخالفین دستگاه‌های اجرایی و معارضین محلی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات معادن به‌عنوان یک ضرورت برای ایجاد رونق اشتغال و اقتصاد در جامعه دنبال می‌شود، تصریح کرد: ۹ مورد از معادن غیرفعال به دلیل مشکل ایمنی در حال حاضر غیرفعال شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه ۲۳ معدن پشتیبان در استان وجود دارد که تأمین نیاز کارخانه‌های بزرگ تولیدی به مواد اولیه را بر عهده‌دارند، گفت: معادن بزرگ با فرسودگی ماشین‌آلات مواجه هستند که طرح نوسازی این ماشین‌آلات در دستور کار است.

تشنه دل خاطرنشان کرد: ۱۵ مورد معادن تعطیل نیز با مشکل عدم توجیه اقتصادی به‌واسطه نبود زیرساخت مناسب برای برداشت مواجه هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.