کد خبر : 9797
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
-

برای دست یابی به توسعه فرهنگی راهی جز توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه نداریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر تاثیر ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت: برای دست یابی به توسعه فرهنگی راهی جز توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه نداریم. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، فرشید فلاح در چهارمین نشست کارگروه جام باشگاه های کتابخوان کودک و نوجوان در

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر تاثیر ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت: برای دست یابی به توسعه فرهنگی راهی جز توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، فرشید فلاح در چهارمین نشست کارگروه جام باشگاه های کتابخوان کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اظهار داشت: طرح جام باشگاه های کتابخوان نیز در چارچوب فعالیت های پایتخت کتاب در برنامه اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه کسب عنوان پایتختی کتاب و نیز جام باشگاه های کتابخوان هدف مهم و اساسی افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی را دنبال می کند اظهار داشت: برای خارج شدن از جهان سوم و رسیدن به توسعه فرهنگی راهی نداریم جز اینکه نرخ مطالعه را افزایش دهیم و توجه قشرهای مردم به خصوص جوانان و نوجوانان را به اهمیت کتاب و مطالعه جلب نماییم.

فلاح، با اشاره به تشکیل و فعالیت دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان متذکر شد: آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی و شهرداری سمنان از بازوان اصلی در طرحهای پایتخت کتاب و جام باشگاه های کتابخوان هستند.

وی تصریح کرد: اگر این دستگاه ها، فعالیت ها و وظایف خود را در این عرصه به خوبی انجام دهند در سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ سمنان با توجه به ظرفیت هایی که دارد موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آموزش و پرورش، کانون پرورش و کتابخانه های عمومی خواست تا با همکاری و همراهی با دبیرخانه پایتخت کتاب در اجرای هرچه بهتر جام باشگاههای کتابخوان مشارکت و فعالیت نمایند.

در این نشست که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد سایر اعضا دیدگاهها و نظرات خود را در این خصوص مطرح و برخی از اقدمات و فعالیت های خود را بیان کردند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز مسوول دبیرخانه پایتخت کتاب نیز در سخنانی به تبیین اهمیت توجه به کتاب و مطالعه پرداختند و رسیدن به توسعه را نیازمند توجه به کتاب و مطالعه دانستند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.