کد خبر : 10709
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
-

افتتاح ۱۰۱ پروژه آبرسانی سمنان در چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از افتتاح ۱۰۱ پروژه آبرسانی این استان در دهه فجر امسال با اعتباری ۵۶۰ میلیارد ریالی خبر داد. به گزارشپایگاه خبری کارنامه فردا، محمد طاهری با بیان اینکه ۲۱ شهر و ۳۲۰ روستای استان تحت پوشش این شرکت خدمات دریافت می‌کنند اظهار کرد: میزان بهره‌مندی مردم شهرهای استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از افتتاح ۱۰۱ پروژه آبرسانی این استان در دهه فجر امسال با اعتباری ۵۶۰ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری کارنامه فردا، محمد طاهری با بیان اینکه ۲۱ شهر و ۳۲۰ روستای استان تحت پوشش این شرکت خدمات دریافت می‌کنند اظهار کرد: میزان بهره‌مندی مردم شهرهای استان از آب سالم ۱۰۰درصد و در روستاهای استان این شاخص در حال حاضر ۷۴درصد است.


وی از وجود ۳۲۳ هزار مشترک آب در این استان خبر داد و افزود: مشترکین فاضلاب در استان نیز بالغ بر ۶۵ هزار نفر هستند که این رقم در واقع ۲۵ درصد مشترکین استان را دربرمی‌گیرد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان میانگین برخورداری شهروندان کشور از خدمات جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب را ۵۰ درصد اعلام و تصریح کرد: متاسفانه این رقم در استان سمنان ۲۵درصد است اما با طرح‌هایی که آغاز شده در آینده تلاش می‌شود که این میزان برخورداری به میانگین کشوری نزدیک شود.


وی با بیان اینکه خدمات طرح‌های جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در هفت شهر استان در حال انجام است افزود: در تلاشیم با سرعت‌دهی به طرح های فاضلاب زمینه را برای اجرای این طرح ها بیش از پیش در استان فراهم کنیم.


طاهری با اشاره به معضل کم آبی در این استان گفت: عمده منابع آبی استان سمنان، منابع زیرزمینی هستند به طوریکه در حال حاضر آب شرب مردم استان از طریق ۹۴ حلقه چاه در شهرها، ۱۴۰ حلقه چاه در مناطق روستایی و در مجموع از طریق ۲۳۲ حلقه چاه تامین می‌شود. ضمن اینکه ۹۵ چشمه، ۱۹ قنات و دو منبع آب سطحی از دیگر منابع تامین آب شرب در استان هستند.


وی مجموع آب تولیدی این استان را افزون بر ۶۶ میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیون مترمکعب از این آب تولیدی در شهرهای استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به حجم کل مخازن آب در این استان گفت: در استان به ازای هر مشترک هفت دهم مخزن وجود دارد که این رقم با متوسط کشوری این شاخص تطابق دارد.


وی با اشاره طرح‌های آماده افتتاحاین شرکت در دهه فجر امسال گفت: برای دهه فجر امسال ۱۰۱ پروژه آبرسانی و خدمات دفع فاضلاب با اعتباری افزون بر ۵۶ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است که همزمان با این ایام با حضور مسوولان استان به بهره برداری رسمی می رسند.

طاهری با برشمردن برخی از مهمترین پروژه های حوزه آبفای استان ادامه داد: اصلاح شبکه آب شرب استان به طول ۲۳کیلومتر، ۱۱ کیلومتر توسعه شبکه توزیع آب، ۱۲ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت۶ هزار و ۶۶۰ مترمکعب ، حدود ۶٫۵ کیلومتر توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب، نصب افزون بر ۱۵۰۰ انشعاب فاضلاب، نصب بیش از ۳۰۰۰ انشعاب آب، حفر و تجهیز سه حلقه چاه، ۱۶ هزار متر اجرای خطوط انتقال آب، بهسازی دو دهه چشمه،  هشت پروژه بازسازی شبکه و خطوط انتقال، یک پروژه ارتقا کیفی آب شرب شهری، احداث سامالنه کلرزنی، حصارکشی تاسیسات آب شرب و…از جمله پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر امسال است.


رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آبفای استان با اشاره به افتتاح چندین پروژه دیگر در هفته های گذشته ادامه داد: پیش از دهه فجر چندین پروژه آبرسانی استان و از جمله آبرسانی به ۱۱ روستای گرمسار افتتاح شده که این پروژه ها هیچکدام در پروژه های دهه فجر نیامده است.


طاهری اضافه کرد: پروژه های حوزه آب و فاضلاب استان هر ساله در هفته دولت و دهه فجر افتتاح می شد که امسال علاوه بر این دو مناسبت بخشی از پروژه‌ها در قالب پویش الف ب به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان افزود: در مجموع امسال حدود ۲۰۰ پروژه آبرسانی با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده که رقم بسیار بالایی است .
وی از احداث ۱۳ مجتمع آبرسانی روستایی به عنوان یکی از طرح های مهم آبفای استان در دو سه سال اخیر نام برد و گفت: در قالب این مجتمع‌ها که همچنان فرآیند احداث برخی از آنها ادامه دارد افزون بر ۲۷ هزار روستایی استان از آب سالم برخوردار شدند.


وی با بیان اینکه افزون بر ۸۰ میلیارد تومان نیز در این طرح ها هزینه شده افزود: امسال نیز ۲۴ میلیارد تومان به تکمیل پروژه های این بخش تخصیص یافته است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه تاکنون ۸ مجتمع از ۱۳ مجتمع آبرسانی روستایی استان افتتاح شده اظهار کرد: پنج مجتمع باقیمانده نیز آخرین سال تکمیل خود را می‌گذرانند و ظرف یک سال آتی آماده بهره برداری می‌شوند.


وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۳ میلیارد به این پروژه اعتبار داده شده افزود: برای تکمیل پنج پروژه باقیمانده نیز اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.


طاهری با اشاره به درصد برخورداری ۷۴درصدی روستاییان از آب شرب افزود: با بهره برداری از این پروژه میزان بهره مندی روستاهای استان از آب سالم به بیش از ۹۵ درصد می رسد که رقم کم‌نظیری در کشور خواهد بود.


وی با اشاره به بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای استان گفت: حدود ۳۰ درصد از این شبکه نیازمند اصلاح است تا از هدررفت آب در این بخش‌ها کاسته شود.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه ۸۰۰کیلومتر شبکه توزیع آب در روستاهای استان وجود دارد که حدود ۳۰درصد آن نیز نیازمند اصلاج است خاطرنشان کرد: در مجموع برای حذف پرتی آب و اصلاح ها شبکه‌های توزیع در شهرها و روستاهای استان به اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.


وی حدود ۱۵ درصد از هدررفت آب در استان را متاثر از فرسودگی شبکه ها دانست و گفت: اگر اعتبارات لازم به این بخش اختصاص یابد در یک بازه سه تا چهار ساله می توان تمامی شبکه آب استان را اصلاح و بازسازی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.