کد خبر : 17852
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
-

دو سوم حق بیمه به صورت یارانه از سوی دولت به متقاضیان پرداخت می شود

دو سوم حق بیمه به صورت یارانه از سوی دولت به متقاضیان پرداخت می شود
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران با اظهار این که در سال جاری ۳۲هزارو ۹۰۰ فرصت پوشش بیمه ای با یارانه دولت برای متقاضیان فراهم شده است، گفت: دو سوم حق بیمه به صورت یارانه از سوی دولت به متقاضیان پرداخت می شود.؛

حمد ابراهیمی روز یکشنبه در گردهمایی کارکنان و کارگزاران بیمه روستائیان و عشایر مازندران که با سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان در محل سالن کوثر سپاه برگزار شد،افزود: بیمه‌شدگان با پرداخت حداقل قادر به عضویت هستند ، چراکه دولت با پرداخت دو برابری حق بیمه‌شده از اعضای صندوق حمایت می‌کند.

وی مزایای اصلی صندوق را بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای برشمرد و افزود: حداقل حق بیمه در یکسال در سال جاری ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان است که بیمه شده با پرداخت سهم خود می‌تواند از ۲ برابر حق بیمه که دولت به عنوان کارفرما در جامعه هدف پرداخت می‌کند و از یارانه بیمه ای دولت برخوردار شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر مازندران با یادآوری این نکته که این صندوق با هدف توسعه عدالت،مکلف به ادامه اجرای طرح بیمه اجتماعی افراد کم برخوردار شده است، تصریح کرد: افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت حق بیمه یکبار در سال می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که سهم حدود ۳۳هزار نفری فرصتی برای افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله روستاییان و عشایران مازندران است که قادر به عضویت در این صندوق هستند، ادامه داد: اعضای حوزه ها و پایگاه های بسیج در روستاهای استان می توانند این خدمت مهم دولت را برای روستاییان اطلاع رسانی و تشویق کنند.

وی از پرداخت به موقع حق مستمری بیمه شدگان صندوق اشاره کرد و بیان داشت:جمعیت کشاورزان،عشایر و روستاییان و شهرهای زیر۲۰هزارنفر مازندران می توانند ازاین فرصت بهره مند شوند.

ابراهیمی با توضیح این که تعهد صندوق به بیمه شدگان پرداخت حق بازنشستگی است ،گفت: بیمه شدگان صندوق خدمات درمانی را از طریق بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت مردم در قالب بیمه خدماتی را به مردم ارایه کند، اظهار کرد: ساکنان دائمی روستاها با تایید شورا و دهیاری محل و همچنین افراد ساکن در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز می توانند با تایید شورای شهر و شهردار، زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات متنوع آن نیز بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار و منابع موجود، ۵۰ درصد مردم مازندران در روستاها و ۲۵ درصد نیز در شهرهای کوچک سکونت دارند که این افراد می‌توانند زیرپوشش قرار بگیرند، گفت: همچنین افرادی که در قالب مشاغل ۲۳۰ گانه کشاورزی مشغول فعالیت هستند، می‌توانند با زیرپوشش قرار گرفتن صندوق بیمه از مزایای آن بهره مند شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ حدود ۶۶ هزار خانوار بیمه شده بودند، یادآور شد: با حمایت دولتمردان و به ویژه دولت سیزدهم این رقم با رشد ۱۰۰ درصدی، اکنون به ۱۳۴ هزار خانوار رسیده است که این امر بیانگر تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم در ارایه خدمات متنوع به روستاییان و کشاورزان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.