کد خبر : 17795
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
-

نقش ارزیابی روابط عمومی در سازمان دولتی

نقش ارزیابی روابط عمومی در سازمان دولتی
ابراهیم پورتقی سیدی، فعال فرهنگی و رسانه ای در یادداشتی به نقش ارزیابی روابط عمومی در سازمان دولتی پرداخت.؛

به گزارش پایگاه خبری ندای مردم دو استان ، در این یادداشت آمده است:

بی تردید در مدیریت نوین و پیشرفته هر مدیری در انجام وظایف خود هدفی را دنبال می کند که شامل اجزایی چون برنامه ریزی، سازمان دهی، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات و تصمیم گیری، هدایت و رهبری می باشد تا به دنبال موفقیت در مدیریت زیرمجموعه خود باشد از مواردی که بیان شد مطمئنا نقش پرسش و پاسخ (ارتباطات) به عنوان یکی از معیارهای اصلی مدیر حرکت به سمت جلو از اهداف سازمانی است که بیان می کند ایجاد ارتباط مناسب در داخل سازمان و ارتباط مثمرثمر و ذهن به ذهن در روابط برون سازمانی و به دست آوردن دستاورهای تاثیرگذار خود به آحاد جامعه و تغییر دیدگاه افکار عمومی با به دست آوردن فاکتورهای خوب و اعلام اهداف و بیان اهداف می طلبد تاجهت هماهنگی و برنامه ریزی در این شاخصه الخصوص، روابط عمومی به عنوان بازوی مدیریتی نمایان نموده و یکی از وظایف حساس و مهم مدیر یعنی ارتباطات وتعامل دوسویه در اجرای برنامه های برنامه ریزی شده در سازمان باشد اگر باچنین تفکری نقش روابط عمومی به عنوان پلی بین مدیریت با مجموعه داخل وخارج سازمانی نمود عینی پیدا کند یقینا می تواند نقش اساسی داشته باشد البته همان طور می دانید مدیران به دودسته تقسیم می شوند این دسته از مدیران برنامه های خود را به صورت مدیریت بسته یامدیریت باز انجام می دهند که به طور اختصار به آن می پردازیم
۱- مدیریت بسته: مدیریت بسته سیستمی است که بیان می کند یک مدیر می تواند با استفاده از نیروهای موجود سازمان و بدون ارتباط با بیرون سازمان به کار خود در مجموعه ادامه دهد که در این نوع روابط عمومی جایگاهی در سیستم ندارد چون همان طوری که بیان نمودیم یکی از اساس کار روابط عمومی ایجاد ارتباط دو سویه بین ارباب رجوع (مشتری) سازمان با کارکنان آن سازمان است قطعا این سیستم با اصول روابط عمومی مغایرت دارد.
۲- مدیریت باز: مدیریت باز مدیریتی است که دائما مدیر ارتباط دائم با محیط خارج رشد و تکامل می یابد و در این راه به طور جدی خود را با ارباب رجوع (مشتری) به گونه ای تاثیرگذار ارتباط بر قرار می کند تا موفقیت های خود را با محیط تطبیق نماید در چنین مدیریتی و پیشبرد چنین اهدافی ضرورت دارد تا بخشی موثر، این مهم را به عهده بگیرد و به عنوان حلقه ما بین مدیریت و جامعه است که با دریافت افکارهای فروان در خصوص سازمان و جلب تفاهم آنها در تقویت احساس همدلی و همبستگی و علاقه مندی ادامه کار مدیریتی سازمان را به نوعی بیمه (تضمین ) می کند.
یک مدیر تاثیرگذار برای این که بتواند از گروه هایی همچون رسانه های گروهی، رقبا، افکار عمومی و… در جهت هدف سازمانی بهره گیری نماید بایستی در گام اول بین خود و سازمان شناخت و تفاهم به وجود آورد یعنی این که از یک طرف اقشاری که بیان داشتیم و از طرفی سازمان را با علایق ، سلایق منافع و اهداف خود آشنا سازد و از سوی دیگر خود را نیز به گونه ای موثر به گروه یا گروه های درگیر بشناساند اینجاست که روابط عمومی به عنوان بازوی کاربردی نمود پیدا می کند تا مدیر را با انتخاب روش ها و تدابیر و شیوه های صحیح یاری نماید. حال با این توضیح و قطعا در بخش های بعدی به روابط عمومی تاثیرگذار و تبدیل روابط عمومی های بالفعل به بالقوه در عصر نوین و سبک های مدیریتی خواهیم پرداخت آیا فکر می کنید مدیران فقط به فکر تکمیل چارت سازمانی هستند یا خیر ولی به مدیران دستگاه های اجرایی پیشنهاد می شود حداقل به برنامه های مسوولین روابط عمومی ها به عنوان یک مشاور گوش فرا دهند چون ارزیابی نشان داد آن دسته از مدیرانی در انتخاب روابط عمومی موثر خوب عمل کنند موفق خواهند شد.
ابراهیم پورتقی سیدی

مدیر مسئول پایگاه خبری کارنامه فردا و ندای مردم دو استان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.