کد خبر : 18245
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
-

طرح پایش مراتع قشلاقی گرمسار در ۲۶ سامانه آغاز شد

طرح پایش مراتع قشلاقی گرمسار در ۲۶ سامانه آغاز شد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار گفت: طرح پایش مراتع قشلاقی این شهرستان برای سال ۱۴۰۱ در ۲۶ سامانه آغاز شد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ، امیرحسین شاه حسینی روز دوشنبه به رسانه ها گفت: طرح پایش مراتع قشلاقی در سالجاری با پیمایش کل هر سامانه مرتعی از یکم آذر ماه آغاز شد و در ۲۹ اسفند ماه به پایان می رسد.

وی بیان کرد: این طرح در ۲۶ سامانه مرتعی شهرستان گرمسار شامل مراتع احمدآباد، بهورد، تنگه بولان، مکرش، نورالدین آباد، سعدآباد، کهک و سنرد اجرا می شود.

شاه حسینی گفت: هدف از اجرای عملیات پایش، در سطح مراتع حفظ و احیاء مراتع و تقویت پوشش گیاهی از نظر کمی و کیفی به دلیل وضعیت تغییر اقلیم، کنترل پروانه چراهای صادر شده، راستی آزمایی هر سامانه عرفی بر اساس کارت ممیزی مراتع، حذف دامدارانی که بیش از سه سال ترک دامداری کرده‌اند یا اقدام به اجاره دادن مرتع می کنند و همچنین سوق دادن بهره برداران برای اخذ کارت پروانه چرا و تهیه طرح مرتعداری و نظارت بر اجرای طرح های مرتعداری مصوب طبق کتابچه طرح است.

وی افزود: طرح پایش مراتع به دلیل اهمیت برقراری تعادل بین دام و مرتع از سوی دامداران، استفاده صحیح از پوشش مراتع علاوه بر حفظ خاک و تقویت منابع آب موجب افزایش تولید علوفه نیز می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار ابراز امیدواری کرد که با مشارکت بهره برداران، جوامع محلی، شرکت های تعاونی منابع طبیعی امکان استفاده از ظرفیت های مراتع شهرستان در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.