کد خبر : 18240
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
-

مقوله بیمه نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی است

مقوله بیمه نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی است
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در طرح بیمه فراگیر افراد می‌توانند برای خودشان سابقه بیمه ایجاد کرده و از مستمری آن استفاده کنند، افزود: افراد بالای ۵۰ سال در صورتی می‌توانند از این طرح استفاده کنند که به ازای هر سال افزایش سن سابقه بیمه داشته باشند، به طور مثال اگر کسی ۵۲ سال داشته باشد برای استفاده از این طرح حتما باید ۲ سال سابقه بیمه داشته باشد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،حسن فلاح افزود: در طرح “بیمه فراگیر” که در کشور در حال اجرا است، زنان خانه‌دار و دختران غیرشاغل بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی ادامه داد: زنان و دختران با انتخاب این بیمه می‌توانند تحت پوشش همسر و یا هرکدام از والدین‌شان که دارای بیمه و یا مستمری‌بگیر هستند، باقی بمانند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در طرح بیمه فراگیر افراد می‌توانند برای خودشان سابقه بیمه ایجاد کرده و از مستمری آن استفاده کنند، افزود: افراد بالای ۵۰ سال در صورتی می‌توانند از این طرح استفاده کنند که به ازای هر سال افزایش سن سابقه بیمه داشته باشند، به طور مثال اگر کسی ۵۲ سال داشته باشد برای استفاده از این طرح حتما باید ۲ سال سابقه بیمه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این طرح سه نرخ مختلف ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد در گروه مشاغل آزاد تعریف شده که هر فرد بر اساس اراده خود آن را تعیین می‌کند.

فلاح، توجه خانواده ها به مقوله بیمه را نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی دانست و افزود: به دلیل مبلغ پایین تر حق بیمه تامین اجتماعی در مقایسه با شرکت ها و توجه به ریسک بحران ها و جبران تبعات ناشی از تورم در آن، این بیمه به عنوان یک سرمایه گذاری و پشتوانه اقتصادی مطمئن به‌شمار می رود.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، بهره‌مندی از دفترچه درمانی، بیمه از کار افتادگی، بیمه فوت پیش از بازنشستگی و استفاده از حقوق بازنشستگی پس از پایان مدت زمان قرارداد را از مزایای طرح بیمه فراگیر تامین اجتماعی برشمرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.