کد خبر : 18585
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
-

رویداد «جامعه‌پرداز» در سمنان بر ازدواج، جمعیت و طلاق متمرکز است

رویداد «جامعه‌پرداز» در سمنان بر ازدواج، جمعیت و طلاق متمرکز است
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: دومین رویداد «جامعه‌پرداز» کشور به میزبانی سمنان بر سه مساله ازدواج، جمعیت و طلاق، متمرکز است.؛

به گزارش کارنامه فردا،علی مهرزاد روز پنجشنبه به خبرنگاران افزود: رویداد «جامعه پرداز» با هدف فعالیت و نقش آفرینی کنشگران در حوزه خانواده، زن و جمعیت امروز در سمنان، به عنوان دومین استان کشور، آغاز به کار کرد و به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.

برگزاری رویداد «جامعه پرداز» در سمنان - خبرآنلاین

وی با اشاره به اینکه رویداد «جامعه پرداز» در سمنان پس از یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان حوزه های خانواده، زن و جمعیت در قالب ۳۰ مجموعه و فرد فعال استان سمنان در این عرصه ها شرکت دارند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به اهداف و برنامه های این همایش، از شناسایی ۵۹۲ مجموعه و فرد فعال در عرصه های مختلف پس از انجام سه ماه کار در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۷ مجموعه در این حوزه فعالتر بودند و در مجموع ۱۲۳ مجموعه و ۱۴ فرد فعال مورد شناسایی قرار گرفت که ۳۰ مجموعه برای حضور به این رویداد استانی دعوت شدند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این رویداد فراخوانی منتشر شده بود که متقاضیان و مجموعه ها به عنوان عرصه ای برای فعالان مردمی حوزه خانواده، جمعیت و کاهش طلاق در استان سمنان تا ۱۱ بهمن فرصت ثبت نام داشتند.
وی، گسترش آشنایی و تعامل مجموعه ها با یکدیگر، طراحی عملیات استانی بر اساس نظام مسائل استان، هم افزایی مجموعه های مردمی و معرفی محصولات و تولیدات مجموعه های مردمی را از جمله محورهای این فراخوان برشمرد و گفت: این مجموعه ها در نشست های ۲ روزه این رویداد فعالیت های خود را در این حوزه ها ارائه می کنند.

مهرزاد افزود: شناخت از ظرفیت ها و تولیدات سایر مجموعه، استفاده از مربیان مسئله محور برای طراحی عملیات مسئله محور، ارائه تسهیلات برای طرح های مشترک منتخب رویداد، معرفی دستاوردها و تولیدات مجموعه های مخاطب در رویداد و معرفی مجموعه و تولیدات مجموعه در رسانه ملی، استانی و شبکه های اجتماعی از اهداف و مزایای شرکت در این رویداد است.

وی بیان کرد که در این رویداد مجموعه‌هایی شامل مراکز مشاوره، مؤسسات خانواده محور، مساجد و هیات های فعال در حوزه اجتماعی و خانواده، مؤسسه های خیریه خانواده محور، مراکز و کنشگران خاص واسطه‌گری امر ازدواج، استادان برجسته و بنام حوزه خانواده، مبلغان و گروه‌های تبلیغی، مجموعه‌های علمی پژوهشی و اندیشکده‌ای و گروه‌های جهادی فعالیت با موضوع‌های خانواده محور حضور دارند.

وی با بیان اینکه این مراکز و مؤسسه ها ۶۷ محصول یا خدمت معین و هدفمند در حوزه خانواده را در رویداد جامعه‌پرداز ارائه می‌دهند و بر اساس این رویکرد، مجموعه‌های حاضر می‌توانند با یکدیگر تفاهم‌نامه‌های همکاری یا قراردادهای کاری امضاء کنند، گفت: سه بخش تخصصی با موضوعات ازدواج، جمعیت و طلاق در حاشیه این رویداد برگزار می شود و این پنل‌های تخصصی با حضور مسئولان استانی، جامعه علمی و نخبگان میدانی در حاشیه این رویداد برگزار می شود و هر یک از این بخش ها به یک سند واحد و منسجم از وضعیت استان سمنان در خصوص موضوعات مهم ازدواج، جمعیت و طلاق خواهد رسید.

مهرزاد ابراز داشت: حاضران در این رویداد شامل مجموعه‌های فعال در بخش تأمین جهیزیه، مجموعه‌های فعال در امر همسان‌گزینی همسریابی، مجموعه‌های فعال در امر مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج، مجموعه‌های با موضوع ازدواج آسان و ارائه خدمات ابن حوزه و همچنین مجموعه‌های فعال در بخش فعالیت‌های جمعیت‌محور و افزایش جمعیت به‌صورت غیرانتفاعی و مردمی است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هدف در رویداد جامعه پرداز شناسایی دقیق و عمیق از تشکل‌های فعال در امر خانواده است تصریح کرد: هدف دیگر این رویداد، معارفه، شناساندن و اتصال مجموعه‌های فعال حوزه خانواده در استان به‌منظور هم‌افزایی فعالیت‌های این مجموعه‌ها است؛ چراکه پدیده خانواده به‌قدری پیچیده و چندبعدی است که موضوعات مختلفی را در بر دارد و به دنبال این هستیم که در عرصه‌های مختلف مرتبط با خانواده بتوانیم این مجموعه‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.