کد خبر : 18707
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
-

برگزاری بیش از 6 هزار نفرروز کارگاه‌ آموزشی منابع طبیعی در سمنان

برگزاری بیش از 6 هزار نفرروز کارگاه‌ آموزشی منابع طبیعی در سمنان
رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برگزاری بیش از 6 هزار نفرروز کارگاه‌های آموزشی، ترویجی ویژه مجریان و بهره‌برداران منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در سال گذشته خبر داد.؛

به گزارش ندای مردم ،علیرضا رهایی، رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 6 هزار نفر روز کارگاه‌های آموزشی، ترویجی ویژه مجریان و بهره‌برداران منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سال 1401 برگزار شد.

برگزاری بیش از 6 هزار نفرروز کارگاه‌ آموزشی منابع طبیعی در سمنان

وی اضافه کرد: امروز در دنیا بسیاری از عوامل انسانی در کنار عوامل طبیعی و اقلیم سبب تخریب عرصه‌های منابع طبیعی شده‌اند.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: دستیابی به مدیریت پایدار این منابع از طریق نقش‌آفرینی و مشارکت تمامی دست‌اندرکاران ازجمله بخش‌های دولتی و غیردولتی و سایر دستگاه‌ها و از همه مهم‌تر مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی، همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی، دامداران و عشایر به‌خصوص در پیشگیری و جلوگیری از تخریب اراضی مرتعی و قطع درختان جنگلی و تاغ‌زارهای دست‌کاشت امکان‌پذیر است.

رهایی گفت: در این مورد نقش آموزش مجریان و بهره‌برداران می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد و سبب ارتقای سطح دانش و آگاهی آنها از قوانین و مقررات در خصوص حفظ و حراست و بهره‌برداری اصولی و پایدار از عرصه‌های منابع طبیعی شود.

وی ادامه داد: به همین منظور اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با برنامه‌ریزی قبلی و بر اساس وظایف ذاتی خود نسبت به برگزاری 120 دوره و 6 هزار نفرروز کارگاه آموزشی ترویجی اقدام کرد.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: این دوره‌ها شامل آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی، جلوگیری از قطع و قاچاق چوب تاغ در اراضی بیابانی، اهمیت مراتع و نقش آن در اقتصاد دامداران و بهره‌برداران، احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی، آموزش پیشگیری و اطفای حریق، آبخیزداری و آبخوانداری و … است.

رهایی عنوان کرد: این دوره‌ها به‌صورت حضوری، چهره به چهره و غیرحضوری با اهداف مشخص در شهرستان‌های استان سمنان برگزار شد تا بتواند گامی مهم در جهت بالا بردن سطح دانش و آگاهی مجریان و بهره‌برداران به‌منظور حفظ و حراست و بهره‌برداری اصولی و پایدار از عرصه‌های منابع طبیعی بردارد.

وی گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی و عشایری، جوامع محلی، دامداران و مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی از عواملی مهمی هستند که می‌توانند با اطلاع‌رسانی به‌موقع و با کمک منابع طبیعی و آبخیزداری نقش به‌سزایی در کاهش تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی داشته باشند.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اهمیت بحث آموزش و ترویج و نقش آن در جلوگیری از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی گفت: این اداره کل در سال گذشته با دهیاران و شوراهای اسلامی 75 روستا تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

رهایی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها منجر به افزایش میزان مشارکت روستائیان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی و عشایری و سایر جوامع محلی شده است.

 

خبرنگار :سید رضا عظیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.