کد خبر : 19506
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
-

از غبارهای محصول ساز در فروسیلس ایران تا تولید ژل میکروسیلیس با قابلیت استحکام بتن / شرکتی در سمنان که قلب اروپا را نشانه گرفته است!

از غبارهای محصول ساز در فروسیلس ایران تا تولید ژل میکروسیلیس با قابلیت استحکام بتن / شرکتی در سمنان که قلب اروپا را نشانه گرفته است!
شرکت فروسیلیس ایران، یکی از شرکت های مستقر در شهرک صنعتی سمنان، با غبار حاصل از فروسیلیسم ،محصولی با نام تجاری فروژل تولید می کند که در افزایش استحکام بتن کاربرد دارد. ؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،شرکت فروسیلیس ایران در تاریخ 16 آذر 1361 بصورت سهامی خاص تاسیس و به منظور احداث کارخانه تولید فرو آلیاژها تشکیل و سپس با انتقال مرکز شرکت به شهرستان سمنان منتقل شد سپس بر اساس تصمیمات مجمع ، نوع حقوقی شرکت در سال 1374 از سهامی خاص به سهامی عام تغییر و مـتـعاقـبـاً در سـال 1376 با نـمـاد فـروس در فـهرست شرکـت های ثـبت شـده نـزد سـازمان بـورس درج شد.

تأسیس این کارخانه با هدف تولید انواع فروآلیاژ ها از قبیل فروسیلیسیم، سیلیکن متال، فرومنگنز، فروکروم و سایر فروآلیاژها و تولید سایر مواد اولیه مورد نیاز جهت تولیدات شرکت ها واردات ماشین آلات و مواد اولیه و سایر احتیاجات کارخانجات فعالیت خود را آغاز کرده است.همچنین محصولات این کارخانجات در داخل و خارج کاربرد فراوان دارد و در سال‌های اخیر فروسیلیس ایران یکی از شرکت ها و خطوط فعال در ارزآوری کشور بوده است.

«تولید سالانه ۲۸ هزار تن فروسیلس و اخذ نشان کیفیت از اروپا»

غلامرضا جعفری مدیر کارخانه فروسیلیس ایران در دیدار با فعالان شبکه های مجازی استان سمنان، ضمن تشریح گوشه ای از قابلیت های شرکت فروسیلس ایران، اظهار می کند: ظرفیت تولید سالیانه فروسیلس، 25 هزار تن است اما این شرکت با بهینه کردن تجهیزات و ارتقای راندمان، عدد تولید را به 28 هزار تن در سال افزایش داده است.

او که سابقه 21 سال فعالیت در این شرکت را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است، می‌گوید : قابلیت های پیدا و پنهان فروسیلیس ایران در سطح خرد و کلان بسیار زیاد است اما انتساب های بدون استناد علمی آلایندگی ها به فروسیلیس ایران، مانع از تبیین قابلیت ها و عملکرد مثبت این کارخانه برای شهروندان شده است.

جعفری ادامه می دهد: فروسیلیس ایران سرآمد فروسیلیس در منطقه است و طی سالهای اخیر علاوه بر اخذ نشان کیفیت از اروپا، در زمره صادر کنندگان برتر ایران قرار گرفته است.

«پایبندی به اجرای سه استاندارد مهم در فروسیلیس ایران»

مدیر کارخانه فروسیلیس ایران از اجرای سه استاندارد مهم در این شرکت خبر داد و یادآور شد: بحث کیفیت، ایمنی بهداشت و ایمنی زیست محیطی، جزو سه استاندار تعیین شده قانونی است که این شرکت خود را مکلف به اجرای آن کرده است.

 

«پرداخت سالانه بیش از ۴۵ میلیارد تومان مالیات به اداره داریی سمنان»

او همچنین یادآور می‌شود: فروسیلس ایران جزو شرکت های فعال در بورس است و سالانه بیش از 45 میلیارد تومان به دارایی سمنان مالیات می پردازد.

جعفری با اشاره به بحث پایش آنلاین این شرکت و اتصال آن به سامانه محیط زیست، می‌گوید : محیط زیست به صورت آنلاین فعالیت این شرکت را رصد میکند و سامانه فن پایا نیز بستری برای پایش این شرکت توسط شهروندان است.

«تولید ژل میکروسیلیس با قابلیت کاربری در صنعت بتن »

مدیر کارخانه فروسیلیس ایران در پاسخ به سوال خبرنگار علم و فناوری مبنی بر اینکه آیا فروسیلیس ایران از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تولید محصولات این کارخانه بهره مند شده است ، یا خیر؟ می گوید: با غبارات حاصل از تولید فروسیلیسم، محصولی با نام تجاری فروژل تولید می کند و از سال گذشته تولید محصول فروژل به کمک یک شرکت دانش بنیان آغاز شده که به تولید انبوه رسیده و هم اکنون در بسیاری از پروژ های عمرانی کشور در حال مصرف است.

او ادامه می‌دهد :در اروپا به جای این پودر، از خاکستر نیروگاه‌های زغالی استفاده می‌کردند و در ایران در زمان تاسیس این شرکت با چگونگی بکارگیری این محصول آشنا نبودیم اما در حال حاضر کل غبار میکروسیلیکا به شرکت هایی منتقل می‌شود که تبدیل به نوعی ژل یا دوغاب شده و برای استحکام بتن مورد استفاده قرار میگرد.

 

«تولید فروژل برای نخستین بار در شرکت فروسیلیس ایران»

او می‌گوید: ژل میکروسیلیس که با عنوان فروژل فروخته می‌شود برای نخستین  بار در شرکت فروسیلیس ایران تولید شد و پس از آن تمام فرو سیلیس های کشور با توجه به رصد هایی که از این شرکت داشتند به تولید این محصول روی آوردند.

جعفری تصریح می‌کند: تا چند سال آینده تمام شرکت های تولید کننده فروسیلیس، پودر میکروسیلیس را تحت عنوان دوغاب میکروسیلیس یا فرو ژل به فروش خواهند رساند.

مدیر کارخانه فروسیلیس ایران بیان می‌کند: این محصول استحکام بتن را افزایش می‌دهد و در محیط های مملو از رطوبت، این محصول مانع نفوذ رطوبت به داخل بتن شده و واکنش بتن و استحکام فشار بتن را تا ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

جعفری ادامه می‌دهد: فروژل یکی از افزودنی های ارتقا دهنده کیفیت، مقاومت پایایی و دوام بتن است که شامل دوغاب میکروسیلیس و انواع ژل های میکروسیلیس می‌باشد.

او تصریح می‌کند: کاهش جداشدگی و آب انداختگی بتن های روان و با اسلامپ بالا، افزایش کارایی بتن در عملیات اجرایی و حفظ آن در حین بتن ریزی، کاهش نفوذپذیری بتن در برابر آب و سایر مواد مهاجم، افزایش دوام بتن در برابر عوامل مهاجم و محیط های خورنده از خواص و اثرات فروش ژل هستند.

 

مدیر کارخانه فروسیلیس ایران درباره مکانیزم اثر دوغاب میکروسیلیس می گوید: دوغاب میکروسیلیس، سوسپانسیونی از دوده سیلیس در آب است که به صورت دوغاب پایدار می باشد و دوده سیلیسی موجود در فرمولاسیون تولید دوغاب میکروسیلیس یک ماده پوزولانی قدرتمند است که جایگزینی مناسب برای سیمان محسوب می‌شود.

گفتنی است: شرکت فروسیلیس ایران واقع در کیلومتر ۱۱ جاده سمنان- دامغان در سال ۱۳۶۱ در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار راه اندازی شد و با ظرفیت تولید ۲۵ هزار تن ذوب در سال و مطابق با استاندارد بین المللی موفق به تولید فرو سیلیسیم ۷۵ درصد شد. این شرکت یکی از مهم ترین تولیدکنندگان فروسیلیسیم در خاورمیانه است که علاوه بر تأمین نیاز داخل کشور اقدام به صادرات محصول به کشورهای مختلف جهان می نماید.

خبرنگار- محدثه عباسی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.