کد خبر : 19109
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
-

۷۵ درصد جمعیت استان سمنان تحت پوشش تامین اجتماعی

۷۵ درصد جمعیت استان سمنان تحت پوشش تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان نیز در این نشست گفت: ۵۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر حدود ۷۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی است و در این زمینه سمنان، جزو سه استان دارای بالاترین بیمه شده تامین اجتماعی است.؛

به گزارش ندای مردم ،کمال نیک اقبال با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۶۰۰ واحد فعال در کشور وجود دارد که ۱۳۰ هزار و ۶۳۳ بیمه شده اجباری دارند، افزود: ۲ هزار و ۵۸۴ نفر در قالب بیمه بافندگان تحت پوشش تأمین اجتماعی استان سمنان هستند.

برخی از مفاد حوزه تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه مغایر با سیاست های مقام معظم رهبری است

وی بیان کرد: طبق آمارها نسبت پشتیبانی در استان سمنان سه و ۷۹ درصد است به این معنا که به ازای هر سه و ۷۹ درصد بیمه‌پرداز یک بازنشسته وجود دارد و شمار مستمری بگیران سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۰ هفت درصد افزایش یافت.

نیک اقبال اظهار کرد: هفت میلیارد تومان سال گذشته از اعتبار تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری هزینه شد و ۲ هزار و ۲۴۳ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند و رایزنی می‌شود کمبود نیرو در بخش صنعت از جمعیت دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری تامین شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری در سال گذشته پرداخت شد، افزود: ۴۲ خدمت در سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به طرح ملی نهضت مسکن گفت: متاسفانه در این طرح معافیت حق بیمه پیش بینی و مصوب شده که موجب بروز مشکلات برای صندوق تامین اجتماعی خواهد شد و برای پایدار ماندن صندوق نیازمند توجه به این مسایل هستیم.
نیک اقبال، به وجود یک میلیون و 600 هزار کارگر ساختمانی در کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه کارگران ساختمانی با کسری بودجه مواجه ایم و از کل این افراد تاکنون 50 درصد تحت پوشش قرار گرفته اند و در استان سمنان شمار کارگران ساختمانی به هفت هزار نفر می رسد.
وی، تعداد شعب تامین اجتماعی در استان سمنان را 10 شعبه بیان کرد و اظهار داشت: بیش از 626 هزار نفر معادل 75 درصد جمعیت این استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان یادآور شد: 28 درصد از از بازنشستگان تحت پوشش مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور هستند و به حدود 52 هزار نفر مستمری بگیر این استان 22 هزار میلیارد ریال حقوق سال گذشته پرداخت شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.