کد خبر : 19792
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
-

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان سمنان راه‌اندازی شد

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان سمنان راه‌اندازی شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد.؛

به گزارش ندای مردم ،جعفر مرادی حقیقی روز دوشنبه در حاشیه تور رسانه‌ای در شهرستان شاهرود در جمع خبرنگاران افزود: این سامانه از ابتدای تیرماه در استان راه‌اندازی شد و هم اکنون یگان حفاظت و اداره حقوقی منابع طبیعی به صورت درون‌سازمانی از این پنجره واحد استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه تکمیل این سامانه در دستور کار است، ابراز کرد: کاهش بار مراجعات حضوری، ارتقای ضریب سلامت بالای کار، سرعت اجرای کار برای متقاضیان، کاهش انرژی و بهره‌وری بالا از مزایای راه‌اندازی این سامانه است.
مرادی حقیقی با بیان اینکه در سال گذشته نشست‌هایی با حضور سران قوا به منظور راه‌اندازی این سامانه برگزار شد، ادامه داد: این سامانه در انتهای سال ۱۴۰۱ راه اندازی شد و با ابلاغ دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مدیر راهبردی و هماهنگی امور سامانه پنجره واحد به ریاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور داده شد و رییس این سامانه هم معاون اول رییس جمهور است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: در این رابطه آموزش‌هایی توسط سازمان منابع طبیعی کشور به صورت حضوری و ویدئوکنفرانسی برای دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در سامانه مشخص ‌شده دستگاه‌های دارای اراضی در آن پنجره چه مواردی را طبق شیوه‌نامه بارگذاری کنند، تصریح کرد: این پنجره واحد طوری طراحی شده که سامانه‌ها بتوانند به یکدیگر بپیوندند.
وی ادامه داد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان برای اینکه دستگاه‌ها بتوانند این کار را انجام دهند با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری دارد که اگر مشکلی در این رابطه بود، مرتفع شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ابراز کرد: تمامی شیوه‌نامه‌های ابلاغی کشور به دستگاه‌های مربوطه توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اطلاع رسانی شده است.
وی به برگزاری نشست شورای حفظ حقوق بیت المال به ریاست دادگستری و دادستان استان و با حضور مسئولان عالی در این رابطه اشاره کرد و گفت: مقرر شد با توجه به راه‌اندازی این سامانه از اول تیرماه در استان نسبت به تکمیل این پنجره با سرعت اقدام شود.
مرادی حقیقی یادآور شد: تقاضای گواهی مستثنیات برای فروش و یا هر کار توسعه‌ای که قصد بر انجام آن دارند، در این پنجره واحد انجام می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: با این اقدام پیشخوان دولت متقاضیان را به پنجره واحد پیوند داده و تحت این پنجره گواهی مستثنیات توسط منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها صادر می‌شود که در این رابطه امید است استان سمنان جزء استان‌های برتر کشور شود.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین یکی از جمله موارد ضروری برای استان سمنان بود، ادامه داد: مقرر شده در کشور قراردادی با ماهواره خیام منعقد شود تا تغییرات عرصه‌ها را در این سامانه به صورت اخطارهای تعریف شده به استان‌ها اعلام شود تا اینکه اداره‌های منابع طبیعی‌ سطح کشور در زمینه حفاظت منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: پیشخوان‌های مدیریتی مهم برای این سامانه تعریف شده که در آن عوامل نظارتی می‌توانند نظارت خود را به این پنجره واحد داشته باشند تا ضریب سلامت کار را ارتقا داده و همچنین سرعت اجرای کار را برای متقاضیان افزایش دهند.
تور رسانه ایی بمنظور بازدید خبرنگاران از طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با حضور مدیرکل استان سمنان و مسئولان شهرستان مهندس کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود در محل نهالستان چغولگیر، بند سنگ و ملات امامزاده قطری روستای ابر و پایگاه اطفای حریق جنگل ابر برگزارشد

خبرنگار- مهدی حدیدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.