کد خبر : 19872
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
-

‍ ۸ خوشه صنعتی در استان سمنان شناسايی شد

‍ ۸ خوشه صنعتی در استان سمنان شناسايی شد
معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به شناسايی ۸ خوشه صنعتی در اين استان، گفت: از اين تعداد سه خوشه در حال اجراست. ؛

به گزارش ندای مردم ، مهدی رحمانيان افزود: سه خوشه‌ فرش، صنايع كوچك جز خوشه‌های در حال اجرا بوده و خوشه پسته، خودرو و گچ نيز با حمايت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به مرحله پايانی خود رسيده و تحويل شبکه‌های فراگير شده است.

وی بيان کرد: توسعه خوشه سفال و سراميک از جمله برنامه‌های حمايتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان است.

رحمانيان با اشاره به امکان سنجی يک خوشه صنعتی در نيمه نخست امسال، گفت: ۱۲ برنامه عمل برای خوشه‌های صنعتی در اين مدت انجام شده است.

وی به برگزاری سه تور صنعتی با حضور ۶۰ نفر اشاره کرد و افزود: ۱۰۶ دوره آموزش برای يک هزار و ۴۲۹ نفر از شاغلين واحدهای صنعتی و توليدی  کوچک و متوسط و خوشه‌ها برگزار شد.

معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان يادآور شد: سه پروژه پيمانکار فرعی شامل اخذ استاندارد فنی محصول واحد صنعتی، دوره طرح ملی زنجيره ارزش و برگزاری رويداد آموزشی مزيت‌های بورس منطقه‌ای انجام شد.

رحمانیان اظهار کرد: خوشه صنعتي به مجموعه‌ای از واحدهای كسب و كار اطلاق می‌شود كه در يك منطقه جغرافيايی و يك گرايش صنعتی متمركز شده و با همكاری و تكميل فعاليت‌های يكديگر، به توليد و عرضه تعدادی كالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترك برخوردارند؛ پوشاک محمدآباد، سفال و سرامیک، فرش، صنايع چوب، شیرمال، پسته، خودرو و گچ؛ هشت خوشه شناسايی شده در استان سمنان است.

خبرنگار – فاطمه خسروی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.