کد خبر : 9071
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
-

سامان‌دهی مجموعه چشمه علی دامغان آغاز شد

سامان‌دهی مجموعه چشمه علی دامغان آغاز شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت:سامان‌دهی مجموعه چشمه علی دامغان با هدف ثبت این اثر در فهرست جهانی آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،مهدی قاسمی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اعلام این خبر گفت:​بهسازی و مرمت چشمه علی دامغان با هدف رفع مشکلات زیرساختی و فراهم

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت:سامان‌دهی مجموعه چشمه علی دامغان با هدف ثبت این اثر در فهرست جهانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،مهدی قاسمی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اعلام این خبر گفت:​بهسازی و مرمت چشمه علی دامغان با هدف رفع مشکلات زیرساختی و فراهم شدن زمینه ثبت جهانی این مجموعه با همکاری و نظارت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نقشه‌برداری محوطه و باغ چشمه علی برای طراحی منظر و سامان‌دهی بر مبنای استاندارد‌های ثبت جهانی، انجام و تخریب سازه‌های الحاقی معاصر برای احیای منظر اصیل باغ تاریخی چشمه علی آغاز شده است.

قاسمی ابراز داشت: سنگ‌فرش کردن محوطه، مبلمان، سامان‌دهی برق و نورپردازی، مرمت دیوار‌های باغ از جمله اقدامات مرمتی در دست اجرا است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه چشمه علی دامغان به عنوان اولین اثر نفیس استان سمنان در راه ثبت جهانی قرار دارد، تصریح کرد: برای ساماندهی و مرمت مجموعه چشمه علی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافته است.

وی افزود: چشمه علی دامغان یکی از خوش آب و هواترین تابستان‌گاه‌های ایران است که دارای دو دریاچه و دو عمارت با ارزش تاریخی مربوط به اواخر دوره صفویه و اوایل دوره قاجاریه است و فضای آرام بخشی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

چشمه علی دامغان با شماره ۸۳۰ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در سال ۱۳۸۶ در جلسه هیأت وزیران به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.