کد خبر : 20082
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
-

بسترسازی ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی امری ضروری است

بسترسازی ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی امری ضروری است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: بسترسازی ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصان علمی با استفاده از توسعه واحد های تحقیق و توسعه صنعتی، اجرای طرح بورسیه صنعتی، توجه به اقتصاد دیجیتال و سایر موارد امری ضروری است.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،محمد رضا صادقی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان با بیان اینکه کمترین میزان بیکاری کشور متعلق به استان سمنان است، گفت: توسعه صنعتی و واگذاری و فرآوری معادن در سطح استان سمنان به سرعت در حال انجام است.
وی افزود: این مجموعه اقدامات یقینا زنجیره ای از فرصت های شغلی متعدد را فرآهم خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۵۷ درصد تعهد اشتغال در استان محقق شد و در سال جاری نیز از ۱۰۰ درصد تعهد تعیین شده فراتر رفته ایم.
صادقی در این‌جلسه عنوان داشت: امروز در سطح استان سمنان با اقداماتی که در حمایت از تولید و واحدهای صنعتی صورت گرفته است، بالغ بر ۲۰ هزار فرصت شغلی برای نیروی انسانی فرآهم است و آمادگی بکارگیری این تعداد نیرو در خط تولید واحدهای صنعتی وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: توسعه ی واحدهای تحقیق و توسعه و روزآمد نمودن واحد های تولیدی در راستای ارتقاء توان و کیفیت تولید و همچنین فرآهم سازی زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروهای تخصصی امری حائز اهمیت است.
معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان داشت: بورسیه تحصیلی یکی دیگر از طرح هایی است که توسط بنیاد نخبگان در حال اجرا بوده و در راستای این مهم می توان از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی برای توسعه صنعتی استان استفاده کرد.
وی ادامه داد: در شهرک‌ صنعتی سمنان مرکز نوآوری در حال احداث است، انشالله به زودی ۲۴ واحد تولیدی دانش بنیان در راستای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مستقر خواهند شد.
صادقی، معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: استان سمنان در حوزه اقتصاد دیجیتال استعداد بسیار غنی و ارزشمندی دارد، این بستر نیز در صورت توجه مطلوب می تواند زمینه اشتغال ویژه متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.