کد خبر : 20158
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
-

۱۱۰ زندانی استان سمنان با ارفاق‌های قانونی آزاد شدند

۱۱۰ زندانی استان سمنان با ارفاق‌های قانونی آزاد شدند
مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: ۱۱۰ زندانی در این استان با همراهی دستگاه قضا و ارفاق‌های قانونی به مناسبت هفته بسیج و شهادت حضرت زهرا(س) از زندان آزاد شدند.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،امید کهربایی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید ۱۳۸ قاضی از زندان‌های استان سمنان افزود: قاضیان دادسراها، محاکم قضایی، روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و رییس کل دادگستری استان سمنان، با تمامی زندانی‌ها دیدار چهره به چهره داشتند و پس از بررسی پرونده‌ها، ۱۱۰ زندانی به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندانهای استان سمنان از اعطای ارفاق‌های قانونی به زندانیان خبرداد و تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ مورد ارفاق قانونی منجر به آزادی زندانی‌های این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون شد.

وی با اشاره به اعطای بیش از چهار هزار مورد مرخصی به زندانیان استان سمنان از ابتدای سال تا کنون، خاطرنشان کرد: این مرخصی های پس از بررسی و بازدیدهای قاضیان از زندان‌ها اعطا شد.

کهربایی با بیان اینکه در حوزه پابند الکترونیک در استان سمنان اقدامات سازنده ای انجام شده است، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۹۰ زندانی با استفاده از پابند الکترونیکی از زندان‌های این استان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان به آزادی ۶۸ زندانی جرائم مالی از ابتدای امسال تا کنون اشاره و بیان کرد: بدهی این زندانیان بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال بود که با تلاش صلح‌یاران و مسوولان زندان‌ها و با کمک ستاد دیه استان سمنان با پرداخت ۳۰ میلیارد ریال آزاد شدند.

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به دلیل بدهی مالی ناشی از ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتیِ غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار زندان شدند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.