کد خبر : 20321
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
-

اندر احوال دولت سیزدهم با بودجه ۱۴۰۳

اندر احوال دولت سیزدهم با بودجه ۱۴۰۳
فصل بودجه نویسی و تدوین لایحه بودجه پیشنهادی و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی،هر ساله محل بررسی و گفتمان و گفتگوهای کارشناسان و متخصصین در دولت و مجلس شورای اسلامی است .؛

دریادداشت  عبدالرسول جوادی بالاجاده فعال رسانه ی و اجتماعی آمده است، بودجه ۱۴۰۳ متفاوت تر از همه سالهاست.

نماینده دولت در دفاع از بودجه سال افزایش حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان را ۱۸ تا ۲۰ درصدی به صورت شناوری در مقابل افزایش بالای ۴۰ درصد تورم اعلام و این اقدام را گام و برنامه ای در جهت مهار تورم اعلام داشتند.

از متخصصین و برنامه ریزان اقتصادی دولت سیزدهم این سوال است ؟
شما که تورم را بیش از ۴۰ درصد و افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان را پیش بینی میکنید!
پس فاصله درآمد تا تورم را چگونه جبران میشود ؟

آیا با این اقدام سفره های مردم را کوچکتر و معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه را دچار بحران نمی کند؟

چگونه مردم فاصله تورم و درآمد را جبران کنند ؟
این در حالی است که تورم بالای ۴۰ درصدی به نگاه برنامه ریزیان اقتصادی در طول سال دستخوش افزایش پیش بینی نشده می‌شود و بسیاری از خدمات و کالاهای اساسی به مرز ۷۰ و ۸۰ درصد افزایشی در تورم پنهان می‌رسد.
عملا با این اقدام دولت به افزایش تورم در زندگی جامعه کم برخوردار و نه مهار تورم کمک می‌کند.

کالاهایی چون ارزاق عمومی،خدمات عمومی،کرایه کالا و مسافر و … بسیاری از کالاهای اساسی که دولت نقش مستقیم در نرخ گذاری آن دارد و عملا توان مهار و کنترل قیمت ها را ندارند و دلالان اقتصادی بر شرایط و مقتضیات زمان افزایش افسار گسیخته ای به کالا و خدمات می بخشند و استخوان‌های اقشار آسیب پذیر چون کارمندان،کارگران و بازنشستگان در زیر فشارهای تورمی خرد می‌شود.

آیا دولتمندان و برنامه ریزان اقتصادی صدای خرد شدن استخوانهای مردم در زیر فشار تورم را نمی شنوند؟

دولتی که با شعار” ایران قوی و دولت مردمی” و شعارهای رنگی انتخاباتی با اجرای عدالت اجتماعی از مردم رای گرفته است، با این مدیریت اقتصادی و بودجه نویسی میتواند در اجرای عدالت اجتماعی و کاهش و مهار تورم و رونق اقتصادی جامعه موثر باشد.

این در حالی است که دولت توان مدیریت کنترل در افزایش بی رویه قیمت خرید کالاهای اساسی مرتبط با معیشت و سفره چون مرغ،گوشت،تخم مرغ و لبنیات را ندارد و هر سال به قیمت کالا و خدمات افزوده می‌شود و از سویی از لحاظ حجم، مقدار و کیفیت هم کاهش میابد و مردم را در فشارهای اقتصادی قرار می‌دهند و در مقابل کار مسئولان اجرایی و نظارتی شده فقط مانورهای رسانه ای، آیا این بود اون برنامه ها و رونق اقتصادی !

رئیس جمهور محترم که در مناظره های انتخاباتی عملکرد دولت‌های پیشین را زیر سوال می‌برد و همه آن چیزهایی که دولت‌ های پیشین گره به تحریم زده میشد را رد میکرد ، چرا دولت مردمی توان مهار آنرا ندارند و عملا همان راهی را می‌روند که دیگران رفتند .

یا اینکه بازنشستگان و کارمندان هم زیر فشارهای اقتصادی خمیده شده اند؟

چطور منابع برای تامین پرداخت افزایش حقوق کارمندان،کارگران و بازنشستگان وجود ندارد ولی در مقابل بودجه ۳.۵ میلیارد دلاری اختلاس دبش صورت می‌گیرد و دهها و شاید صدها خروج بی حساب و کتاب منابع سرمایه ای و اعتباری کشور توسط عده ای غارتگر و چپاولگر که به یقین با حمایت بخش های دولتی و مسئولان در پشت پرده های سیاسی زیر بنای اختلاس و احتکار و تخلفات این چنینی میشود ؟

اگر خیلی از مدیریت اقتصادی سر در
می آورید جلوی اینگونه اختلاس های سیستمی در بخش‌های دولتی با تخصیص ارز یارانه ای برای واردات کالایی چون چای و هزاران قلم دیگر را میگرفتید تا منابع کافی برای افزایش برابر تورم برای کارکنان،کارگران و بازنشستگان را داشته باشید .

راستی آقای منظور بی منظور دولت مردمی؛کدام برنامه اقتصادی دولت سیزدهم عملی شد؟

پرداخت مطالبات معلمین !
یکسان سازی حقوق و مزایای کارکنان! خدمات اجتماعی عادلانه برای همه رده های کارگری و کارمندی !
و یا ….

دولتمندان و مجلسیان ،مردم شما را انتخاب کردند تا برای این مردم،کشور کاری کنید و گامی برای عدالت اجتماعی، پیشرفت و توسعه و بهتر شدن اوضاع اقتصادی گامی بردارید .
در سه سال اخیر هیچ تفاوتی با سالهای پیشین نداشته است و فقط فقرا فقیرتر و داراها هم داراتر میشوند که فاصله بسیار است تا شعار عدالت اجتماعی.

آقای منظور از همان جاهایی که بودجه مملکت به یغما می‌رود منابع افزایش برابر ی با تورم را برای افزایش حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان تامین کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.