کد خبر : 20445
تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
-

جشنواره منطقه‌ای محلی برای ارزیابی توانمندی تئاتر استان‌هاست

جشنواره منطقه‌ای محلی برای ارزیابی توانمندی تئاتر استان‌هاست
-مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با بیان اینکه در جشنواره منطقه‌ای توانمندی ، رشد و توسعه تئاتر در یک رقابت سالم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت:برگزاری این جشنواره‌ها باعث نشان دادن مشکلات زیرساختی می‌شود و در نهایت هم منجر به اتخاذ تدابیر برای ترمیم این زیرساخت‌هاست.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،کاظم افزود: جشنواره منطقه‌ای شیراز به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور سایر استان‌ها و در سطح یک جشنواره حرفه‌ای برگزار شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور ادامه داد: این جشنواره توانست مخاطبان بسیار زیادی را جذب کند و با ایجاد مشارکت مردمی و هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی موفق شد موقعیت و شرایط مطلوبی را برای تئاتر کشور فراهم کند.

نظری اضافه کرد: در جشنواره منطقه‌ای توانمندی و رشد و توسعه تئاتر در یک رقابت سالم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که امیدواریم شاهد ورودی‌های خوبی برای جشنواره فجر از خروجی این رویداد باشیم.

وی فرم و محتوای نمایش‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: نیاز است در کنار فرم از پس زمینه فکری و محتوای قابل تأملی در نمایش‌ها بهره ببریم و برای تحقق این امر مطالعه بیشتر باید در دستورکار هنرمندان قرار بگیرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مهمترین هدف برگزاری این جشنواره منطقه‌ای را ارائه توانمندی گروه‌های نمایشی در استان‌ها دانست و گفت: این جشنواره توانمندی استان‌های مختلف را بروز می‌دهد و ما می‌توانیم شرایط تئاتر را در مناطق مختلف کشور ارزیابی کنیم.

نظری یادآور شد: گروه‌های نمایشی می‌توانند از این فرصت بهره ببرند و از تبادلی که بین آنها ایجاد می‌شود استفاده بهینه داشته باشند.

خبرنگار – راضیه علیرضایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.