کد خبر : 21280
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۵
-

220دانش آموززنجانی درجشنواره دختران آفتاب شرکت کردند

220دانش آموززنجانی درجشنواره دختران آفتاب شرکت کردند
ندای مردم - معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ۲۲۰ دانش آموز در دومین مرحله جشنواره دختران آفتاب ایران در شهر ارمغانخانه به منظور نمایش توانمندی‌ها و شناسایی استعدادهای خود حضور یافتند.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،عذر واسعی هدف از برگزاری چنین رخدادی را نمایش توانمندی های دانش آموزان در حوزه صنایع دستی، آشنایی با تاریخ و تمدن ایران زمین، شناسایی استعدادهای بالقوه و به فعلیت در آوردن آنها، ایجاد شور و نشاط و کاهش کم تحرکی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره تولیدات صنایع دستی دانش آموزان در قالب نمایشگاه دستاوردها به نمایش گذاشته شد.

این مسوول ادامه داد: دانش آموزان در بخش ورزشی این جشنواره در چند بازی بومی و محلی از قبیل هفت سنگ، کلاس کلاس، گانیه و طناب زنی به صورت تیمی و انفرادی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: در این جشنواه با توجه به فرارسیدن عید نوروز، برخی از آداب و رسوب ایرانیان از قبیل تکم گردانی و دید و بازدید سنتی ایام نوروز و همچنین آیین های سنتی و بومی منطقه در قالب نمایش توسط دانش آموزان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه سفیران سلامت از میان این دانش آموزان پس از استعدادیابی انتخاب خواهند شد، گفت: هر کدام از این دختران به عنوان نماینده روستاهای خود فعالیت های ورزشی را پیگیری و احیا خواهند کرد.

به گفته این مسوول، مشابه چنین مراسمی نیز در شهر سلطانیه برگزار شد.

خبرنگار- فاطمه قدوسی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.