کد خبر : 1308
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۲۷
-

امضای تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی و کانون خیرین کارآفرینی و اشتغال استان سمنان

جهاددانشگاهی استان سمنان و کانون خیرین کارآفرینی و اشتغال استان سمنان برای گسترش همکاری ها و مشارکت در زمینه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی، اطلاع رسانی و مشاوره ای و برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی کوتاه مدت تفاهم نامه همکاری امضا کردند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیرعامل کانون

جهاددانشگاهی استان سمنان و کانون خیرین کارآفرینی و اشتغال استان سمنان برای گسترش همکاری ها و مشارکت در زمینه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی، اطلاع رسانی و مشاوره ای و برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی کوتاه مدت تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیرعامل کانون خیرین کارآفرینی و اشتغال استان سمنان در جلسه امضای این تفاهم نامه گفت: بررسی و تعیین نیازهای آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی فعال، برنامه ریزی و اجرای پروژه های پژوهشی و فرهنگی مشترک، همکاری در تدوین و اجرای دوره های آموزشی عمومی، تخصصی، مهارت افزایی به صورت حضوری و الکترونیکی، برگزاری همایش های مرتبط با کارآفرینی و اشتغال و انجام پژوهش های کاربردی – مطالعاتی به صورت مشترک از جمله محورهای همکاری این کانون با جهاددانشگاهی استان سمنان است.

نجفعلی انتظاری افزود: همچنین در قالب این تفاهم نامه همکاری از ظرفیت ها و توانمندی های جهاددانشگاهی استان سمنان در زمینه اجرای دوره های آموزشی و توزیع کتب تخصصی، توانمندسازی نیروی انسانی و هدایت گروه مخاطب به منظور ایجاد اشتغال و تجازی سازی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و مهارت افزایی متقاضیان و خانواده ها بهره خواهیم گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای مورد اطمینان و وثوق نظام بوده است، و فعالیت های خوب و ارزشمندی در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی دارد، لذا می توان از خدمات آموزشی تخصصی جهاددانشگاهی تحت عنوان آموزش های انگیزشی برای افراد آسیب پذیری که تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند استفاده کرد، این خدمات آموزشی به مثابه مددکاری اشتغال و به اندازه مددکاری اجتماعی برای افراد نیازمند تأثیر گذار خواهد بود.

مدیرعامل کانون خیرین کارآفرینی و اشتغال استان سمنان تصریح کرد: خدمات آموزشی جهاددانشگاهی به عنوان مشاوره های شغلی، آموزش های انگیزشی و مددکاری اشتغال با هدف کارآفرینی و مهارت افزایی و کسب و کار تجارت الکترونیک درتوانمندسازی اقشار آسیب پذیر و بهبود وضعیت اشتغال آنها تأثیر گذار خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این جلسه از برگزاری بیش از 100 عنوان دوره شغلی در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد و گفت: دوره های کمک پرستاری، تکنیسین داروخانه، دستیار کنار دندانپزشک، دوره های مهارت افزایی و… از جمله دوره های شغلی است که در جهاددانشگاهی ارائه می شود.

حسن رهایی اضافه کرد: بخش زیاد و قابل توجهی از فراگیرانی که در دوره های آموزشی جهاددانشگاهی شرکت می کنند و آموزش های شغلی را فرا می گیرند در مراکز درمانی، داروخانه ها، کلینیک های دندانپزشکی و سایر مراکز مشغول به کار شده اند.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی مهارت افزایی و اشتغال از مهمترین دوره های آموزشی جهاددانشگاهی استان است، افزود: ما در مجموعه جهاددانشگاهی در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شامل تدوین و اجرای دوره های آموزشی مختلف، اجرای طرح های پژوهشی و نظرسنجی و اجرای ففعالیت های فرهنگی به جهت ارتباط با دانشگاه ها آماده همکاری با کانون خیرین کارآفرینی و اشتغال استان سمنان هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اذعان داشت: لازمه توسعه اشتغال در استان سمنان، فراگیر شدن و توجه بیشتر به آموزش است، اگر می خواهیم اشتغال در استان توسعه پیدا کند باید آموزش در حوزه های مختلف مانند مهارت افزایی، کارآفرینی و… فراگیر تر شود.

رهایی اظهار داشت: ما هنوز نتوانسته ایم نگاه جوانان و افراد جامعه و جوامع محلی و روستایی را به مقوله مهارت، اشتغال و کارآفرینی تغییر دهیم، و لازمه این تغییر، فراگیر تر شدن آموزش های مهارت افزایی و کارآفرینی در استان سمنان است، و این یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جهاددانشگاهی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.