کد خبر : 21720
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
-

بیش از 500فقره پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان تشکیل شد

بیش از 500فقره پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان تشکیل شد
ندای مردم- معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ خبر داد. ؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،حمیدرضا طحان با بیان اینکه در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی ، کالاهای اساسی ، پوشاک و کیف و کفش ، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری ادامه داشت ، افزود:در این مدت تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام گردیده است.

وی در ادامه افزود : در این بازرسی ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و اتاق های اصناف شهرستانها و با مشارکت سایر دستگاه های زیربط از واحدهای صنفی استان انجام و بر بازار نظارت و گروه های کالایی پرمصرف را به صورت مستمر و روزانه مورد پایش قرار داده اند تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت: این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و غیره به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

حمیدرضا طحان اظهار داشت: در این طرح نظارتی ، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام که از این تعداد ، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.