کد خبر : 345
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
-

تقوا در عرصه خبرنگاری راه گشای نظام مقدس جمهوری اسلامی

حجت الاسلام رضا سعادت فر، گفت: عرصه خبرنگاری اگر همراه با تقوا و دلسوزی باشد قطعا می تواند راه گشای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ، در اولین روز از گرامیداشت روز خبرنگار، مدیر کل فرهنگ

حجت الاسلام رضا سعادت فر، گفت: عرصه خبرنگاری اگر همراه با تقوا و دلسوزی باشد قطعا می تواند راه گشای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ، در اولین روز از گرامیداشت روز خبرنگار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان و جمعی از خبرنگاران با امام جمعه جیرفت دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام « رضا سعادت فر »، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: همان طور که این روز به برکت شهدای خبرنگار نام گذاری شده است، امیدوارم رفتار و کردار ما مورد تایید شهدای عزیز باشد.

امام جمعه جیرفت، افزود: کار خبرنگاری یکی از فعالیت هایی است که از ظرافت های خاصی برخوردار است به طور مثال همان طور که اگر چاقوی پزشکی دست یک پزشک متخصص و متقی باشد موجب درمان می شود اما برعکس اگر در اختیار شخص غیر متخصص و یا غیر متقی قرار گیرد جان بیمار را به خطر می اندازد.

حجت الاسلام سعادت فر، خاطرنشان کرد: عرصه خبرنگاری اگر همراه با تقوا و دلسوزی باشد قطعا می تواند راه گشای مشکلات نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

وی، بیان داشت: در دیدار اخیری که توفیق حضور در محضر حضرت آقا را داشتیم، تاکید رهبری بر این بود که غالب مشکلات اساسی جامعه در بی تقوایی است و یکی از راه کارهای حل مشکلات اساسی جامعه در این نکته در تقویت روحیه تقوا در جامعه است.

حجت الاسلام سعادت فر، با بیان این مطلب که مصادیق تقوا بایستی برای مردم بیان شود، اضافه کرد: یکی از مثال های حضرت آقا در حوزه خبر بود، خبری که می رسد باید به صداقت آن اعتماد داشته و سپس نشر دادهای شود وگرنه زمینه غیبت، تهمت و تخریب فراهم می شود.

امام جمعه جیرفت، تصریح کرد: گاهی این غیبت، تهمت و تخریب در حوزه شخصیتی و حقوقی است و گاهی اوقات به نظام بر می گردد.

وی، با اشاره به این که خبرنگاران باید تقوا را رعایت کنند، افزود: خبرنگاران نباید براساس حب و بغض هایی که نسبت به برخی از افراد دارند مدیران را نقد کنند بلکه باید مطالبات مردم از مدیران را مورد بررسی و سپس پوشش خبری دهند.

حجت الاسلام سعادت فر، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی لازم است که روحیه امید در جامعه تقویت شود.

وی، ادامه داد: یکی از مدل های امید آفرینی این است که شدت دشمنی های بر علیه نظام جمهوری اسلامی برای مردم تبیین شود و موانعی که دشمنان در مقابل پیروزی های انقلاب اسلامی قرار می دهند و تلاشی که برای مقابله با این دشمنی ها از سوی نظام جمهوری اسلامی صورت می گیرد و نیز نتیجه حاصل از این رویارویی به مردم جامعه اطلاع داده شود، غرور ملی مردم و جامعه تقویت می شود و مردم براساس داده های حقیقی و واقعی قدر، جایگاه و منزلت خود را می شناسند.

حجت الاسلام سعادت فر، خاطرنشان کرد: خدمتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نه تنها به این مملکت بلکه نسبت به جهان بشریت انجام داده است هیچ نظامی تاکنون انجام نداده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.