کد خبر : 870
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
-

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان منصوب شد

با حضور مسئولین کشوری و استانی مراسم تکریم رئیس قبلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و معارفه سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم گفت: دانشگاه

با حضور مسئولین کشوری و استانی مراسم تکریم رئیس قبلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و معارفه سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم گفت: دانشگاه فنی در سطح کشور ۱۷۵ دانشکده با ظرفیت حدود ۲۰۰ هزار نفر دانشجو دارد.
وی با اشاره به سیاست گذاری جایگاه دانشگاه فنی در سطح کشور نکاتی را مطرح کرد وگفت :بین المللی شدن این دانشگاه ، بحث افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه، ارتقاء کیفیت زندگی دانشجویان در خوابگاه‌ها وتجهیز کارگاه‌های دانشگاه‌های فنی از برنامه این این دانشگاه می باشد.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های دانشکده و آموزشکده‌های این دانشگاه جهادی‌ترین راه به منظور رفع معضل بیکاری در جامعه بشمار می آیند.

وی افزود: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه البته در برخی رشته ها تا ۸۳ درصد به بازار کار راه می‌یابند.

مهدی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیازمند افزایش حمایت دولت است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیران، صنعتگران و بخش‌های خصوصی برای جبران کمبودهای مالی به منظور ارتقا و توسعه آموزش‌های کمی و کیفی این دانشگاه نیاز است.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور ادامه داد: ۲۰ هزار استاد مدعو در این دانشگاه مشغول به تدریس دانشجویان در کارگاه‌ها و کلاس‌های درس به صورت تئوری و عملی هستند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر کار جهادی، اضافه کرد: فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای محل ظهور کارهای جهادی در مراکز عالی کشور است، چرا که با کمترین هزینه، بهترین خدمات را ارائه داده و مشکل اصلی جوانان جامعه یعنی معضل بیکاری را کاهش می‌دهد.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور یادآور شد: واگذاری امور به مراکز استان‌ها، افزایش مشارکت دانشجویان در مسایلی همچون ساخت تجهیزات و امکانات و کیفی‌سازی دوره دانشجویی با بهره‌مندی دانشجویان از خوابگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مطلوب دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سیاست‌های نوین این دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در قالب ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در استان های مختلف کشور پراکنده است که از این تعداد ۱۱۸ مرکز متعلق به پسران و ۵۲ مرکز مربوط به دختران است، دانشکده های فنی و حرفه ای به صورت تفکیک جنسیتی اقدام به آموزش دانشجو می کند.

عمده فعالیت آموزشی این دانشگاه در حال حاضر در سطح کاردانی است و هدف، تربیت کاردان یا تکنسین است.

مهدی یادآوری کردخود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای است و بر اساس آمارها سالانه حدود ۴۰ هزار نفر از این دانشگاه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.