کد خبر : 1788
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
-

بهره برداری از سه طرح ورزشی دانشگاه سمنان

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،دکتر صدیقی با حضور در دانشگاه سمنان زمین چمن مصنوعی این دانشگاه در سرای دانشجویی فرزانگان را افتتاح کرد. این زمین چمن با مشارکت دانشگاه سمنان و سازمان امور دانشجویان بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال و در ابعاد ۴۰*۲۰ احداث‌شده است.همچنین پیست دوچرخه‌سواری در حاشیه مجتمع فرزانگان، دیگر طرحی بود

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،دکتر صدیقی با حضور در دانشگاه سمنان زمین چمن مصنوعی این دانشگاه در سرای دانشجویی فرزانگان را افتتاح کرد. این زمین چمن با مشارکت دانشگاه سمنان و سازمان امور دانشجویان بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال و در ابعاد ۴۰*۲۰ احداث‌شده است.
همچنین پیست دوچرخه‌سواری در حاشیه مجتمع فرزانگان، دیگر طرحی بود که توسط رئیس سازمان امور دانشجویان و نیز مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم و دیگر مسئولان افتتاح شد. این پیست دوچرخه‌سواری در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۷۵ مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ساخته‌شده و دانشجویان دختر دانشگاه از آن بهره‌مند می‌شوند.
دکتر صدیقی همچنین خانه‌دارت دانشگاه سمنان را نیز در فضای ۳۵ مترمربعی افتتاح کرد؛ برای اجرای این طرح ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.
رئیس سازمان امور دانشجویان و مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم در ادامه از طرح‌های در دست اجرای دانشگاه سمنان شامل سرای دانشجویی، سرویس و رختکن سالن ورزشی فرزانگان، زمین فوتبال و والیبال ساحلی فرهیختگان، سرای دانشجویی خیرساز، استخر سرپوشیده و سالن تیراندازی بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند ساخت آن‌ها قرار گرفتند.


خوابگاه‌های دانشجویی ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
دکتر صدیقی در حاشیه افتتاح طرح‌های ورزشی دانشگاه سمنان گفت: خوابگاه‌های دانشجویی کشور در زمینه نوسازی و ارتقاء سطح کیفی به ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ خوابگاه دارای ساختمان با عمر بالای ۲۰ سال در کشور وجود دارد که نیازمند نوسازی و ارتقاء سطح است.
رئیس سازمان امور دانشجویان به کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از علت‌های اصلی فرسودگی خوابگاه‌ها، استفاده بیش از حد از ظرفیت خوابگاهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر صدیقی اضافه کرد: در راستای ارتقای سطح خوابگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه است تا با تخصیص اعتبار از بودجه سال آینده، بتوان برای ارتقاء کیفیت خوابگاه‌های کشور اقدام کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به میزان اعتبار مورد نیاز برای ارتقای سطح خوابگاه‌ها، برنامه‌ریزی شده است تا با حمایت‌های دولتی، در پایان برنامه ششم توسعه، وضعیت خوابگاه‌ها را از جهت ارتقای سطح و تعمیرات به سطح بهتری برسانیم.
به گفته دکتر صدیقی برای ارتقای سطح خوابگاه‌ها، وزارت علوم به کمک سازمان برنامه و بودجه، صندوق رفاه، دانشگاه‌ها و کمک خیران فرهنگی نیازمند است.
وی افزود: طبق آمارها، حدود ۴۰ درصد دانشجویان از خوابگاه‌ها استفاده می کنند که این آمار در شهرهای با موقعیت جغرافیایی مختلف به ۶۰ درصد می‌رسد.
دکتر صدیقی به ساخت خوابگاه‌های جدید در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۹ دانشگاه کشور، مجوز دریافت تسهیلات ساخت خوابگاه‌های جدید را اخذ کرده و پیگیری مراحل اداری احداث آنها آغاز شده است.
وی ادامه داد: ساخت خوابگاه دانشجویی جدید براساس ضابطه و قانون برنامه ششم توسعه، به گونه‌ای است که در آن، زمین از طرف دانشگاه و اعتبار ساخت با دریافت تسهیلات اخذ شده از صندوق رفاه با تنفس ۲ ساله انجام می‌شود.
دکتر صدیقی خاطرنشان کرد: در طرح دریافت تسهیلات به منظور ساخت خوابگاه جدید، صندوق رفاه، سود حاصله را پرداخت می‌کند و بازپرداخت آن از اعتبارات دانشگاه انجام می‌شود که مراحل ساخت خوابگاه نیز بر عهده بخش خصوصی و یا دانشگاه است.
وی گفت: برای ارتقای سطح خوابگاه‌ها از لحاظ امکانات ورزشی، ۵۰ درصد اعتبار توسط دانشگاه و ۵۰ درصد باقیمانده از صندوق رفاه تامین اعتبار و هزینه می‌شود تا بتوان کمبود لازم در زمینه امکانات ورزشی دانشگاه‌ها را جبران کرد.


۳۵۰ دانشجو برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شدند

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۵۰ دانشجو از طریق فرصت مطالعاتی به کشورهای خارجی اعزام شدند.
دکتر صدیقی گفت: سازمان امور دانشجویان ترجیح می‌دهد کمبودها را از طریق فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور جبران کند و سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر از این فرصت‌های خارجی و داخلی استفاده کردند.
وی تاکید کرد: سهمیه این فرصت مطالعاتی در نیمه نخست امسال و باقیمانده سال تحصیلی گذشته حدود ۸۰۰ نفر است.
دکتر صدیقی با بیان اینکه توسعه روابط بین‌المللی یکی از سیاست‌های وزارت علوم است، بیان کرد: بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها از دیگر هدف‌های این وزارتخانه است چرا که دانشگاه‌های کشور توان مطلوب برای افزایش ارتباط و همکاری با دانشگاه‌های کشورهای دیگر را دارند.
رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: ۴۰ دانشگاه کشور مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را دارند که تعداد دانشگاه‌های دارای مجوز این مساله روند افزایشی دارد.
وی اظهارداشت: جمعیت دانشجویان خارجی در وزارت علوم به ۲۹ هزار نفر، در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هشت هزار نفر و در وزارت بهداشت به سه هزار نفر رسیده است.

پرداخت پنج هزار میلیارد ریال وام دانشجویی در سال تحصیلی جدید
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: حدود پنج هزار میلیارد ریال وام در سال تحصیلی جدید به دانشجویان پرداخت می شود.
دکتر صدیقی با بیان اینکه در حدود ۲۱ نوع تسهیلات به دانشجویان پرداخت می‌شود، افزود: وام‌های ضروری، مسکن، ودیعه، زیارت و ازدواج از جمله وام‌های ارائه شده به دانشجویان است.
دکتر صدیقی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی صندوق رفاه، اعطای وام و تسهیلات به دانشجویان است، یادآور شد: با تمام مشکلات اعتباری امسال و محدودیت‌هایی که وجود دارد، صندوق رفاه برای افزایش سهم وام دانشجویی تلاش کرده است.
وی با اشاره به استقبال از وام ضروری و شهریه دانشگاهی از سوی دانشجویان، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دانشجویی پرداخت شد.
دکتر صدیقی خاطرنشان کرد: تسهیلات دانشجویان دکتری ۳۴ درصد کل وام دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم را شامل می‌شود.
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بحران صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها در دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آن شکل دیده نمی‌شود و در برخی از رشته‌ها مانند علوم پایه و کشاورزی در شهرستان‌ها ممکن است، ظرفیت تکمیل نشده باشد.
گفتنی است دکتر صدیقی و هیئت همراه در بدو ورود به دانشگاه سمنان با حضور در پردیس شهدای این دانشگاه و نثار شاخه‌های گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.