کد خبر : 2066
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
-

ارتقای پوشش گیاهی در ۱۴۱ نقطه استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تلاش برای ارتقای پوشش گیاهی در ۱۴۱ نقطه از این استان خبر داد و گفت: عملیات بیولوژیک در چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی طبیعی استان انجام می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علینقی حیدریان با اشاره به فعالیت‌های ترویجی و سنددار کردن زمین‌های منابع ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تلاش برای ارتقای پوشش گیاهی در ۱۴۱ نقطه از این استان خبر داد و گفت: عملیات بیولوژیک در چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی طبیعی استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علینقی حیدریان با اشاره به فعالیت‌های ترویجی و سنددار کردن زمین‌های منابع ملی در استان سمنان اظهار کرد: در این بخش تلاش‌های مطلوبی صورت گرفته است؛ ۳۰۰ سازه مکانیکی آبخیزداری در استان سمنان اجرایی می‌شود که در قالب آن‌ها، ۱۹۸ هزار مترمکعب کار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان سمنان تحت تأثیر این سازه‌های مکانیکی قرار دارد، گفت: در ۱۴۱ نقطه از استان سمنان کار بیولوژیک و ارتقای پوشش گیاهی انجام می‌شود که چهار هزار و ۸۵۰ هکتار مساحت آن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه ۲۶۰ هکتار جنگل‌کاری در استان سمنان از محل اعتبارات اختصاص‌یافته انجام می‌شود، گفت: در قالب طرح کاداستر نیز ۲۹۷ هزار هکتار از اسناد منابع طبیعی این استان، امسال کاداستری می‌شود که در قالب ۲۳۴ پلاک است.

حیدریان، اجرای کمربند حفاظتی را در ۲۰ کیلومتر از اراضی استان سمنان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های در دست اجرا بیان کرد و افزود: این طرح برای جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی در استان سمنان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد:۴۱ طرح جایگزینی سوخت نیز در استان سمنان اجرا می‌شود و تنورهای گازی و آبگرمکن‌های خورشیدی برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه بوته‌های طبیعی به ساکنان در مراتع و مراکز تحت بهره‌برداری اختصاص می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: ۱۵ روستا داخل حوزه‌های آبخیزداری استان سمنان مجری طرح تسهیل‌گری توانمندسازی جوامع روستایی در استان سمنان هستند که فعالیت‌های خوبی در آنها صورت گرفته است.   

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.