کد خبر : 2414
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
-

توانمند سازی جامعه برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت با اجرای طرح “هر خانه، یک پایگاه سلامت”

طرح “هر خانه، یک پایگاه سلامت” با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، این طرح به طور رسمی توسط دکتر سعید نمکی مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از طریق ویدیو کنفرانس در گزارشی خطاب

طرح “هر خانه، یک پایگاه سلامت” با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، این طرح به طور رسمی توسط دکتر سعید نمکی مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از طریق ویدیو کنفرانس در گزارشی خطاب به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان داشت: نظام خانواده کوچک ترین واحد اجتماعی است که اساس و زیر ساخت واحد های بزرگ اجتماعی بشری به شمار می رود. افرادی که روزی به عنوان فرمانروای مقتدر و سیاست‌مدار سترگ و مدیر نیرومند و مبتکر توانا در جامعه ظهور می کنند و مسئولیت های سنگین و خطیری را به عهده می گیرند از نظام خانواده برمی خیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این که سلامت شخص و خانواده از مهم‌ترین ارکان زندگی بشر است، ادامه داد: هر چه بیشتر آحاد جامعه در برنامه ریزی ها مشارکت داده شوند و در اجرا نیز از مردم کمک گرفته شود، میزان توفیق و روند توسعه در جوامع بیشتر خواهد بود.

دکتر دانائی تامین، حفظ و ارتقای سلامت در مراقبت از خود و همیاری و مشارکت جمعی همه افراد خانواده و جامعه تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت که مجری این طرح هستند، را هدف اجرای این طرح بیان کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت بهداشتی دانشگاه در اجرای این طرح، گفت: در این طرح محوریت با آگاه‌سازی خانواده برای ارتقای بهداشت خانوار محسوب می‌شود و پس ‌از این مراحل، هر فرد در هر خانواده از حداقل آگاهی درباره بهداشت سلامت خانواده برخوردار می‌شود و می‌تواند این اطلاعات را به خانواده خود نیز ارائه کند و همچنین قرار است طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت” از آذر تا بهمن ماه ۹۸در سطح شهر سمنان اجرایی شود.

رئیس دانشگاه افزود: برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت از هر خانه یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود که مقبولیت و نفوذ در خانواده، دارا بودن سن بالای ۱۸ سال  و سواد بالای هشت کلاس شرط انتخاب فرد به عنوان سفیر سلامت است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۲ هزار نفر تحت پوشش سه مرکز خانه بهداشت شهری و روستایی انتخاب شده و آماده برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت هستند و در سه مرکز بهداشت انتخاب شده ۱۵ هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند که آموزش ۱۵ هزار سفیر سلامت پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: ۱۰ مرکز جامع سلامت، پنج خانه بهداشت و ۶۰ پایگاه سلامت به مردم سمنان خدمات رسانی می‌کنند و پایگاه‌های انتخاب شده برای اجرای نمونه طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت از سه مرکز بهداشت در مناطق شهری و روستایی انتخاب شده است.

در پایان رئیس دانشگاه ضمن قدردانی از توجه و اقدام موثر مقام عالی وزرات بهداشت در پیشگیری و ارتقاء سلامت مردم، افزود: امیدوارم با تعامل و همکاری سازمان های مرتبط با حوزه سلامت و تلاش و همت بیش از پیش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بتوانیم در اجرای این طرح موفق باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.