کد خبر : 2709
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۰۰
-

حمایت از 400 اثر ادبی ایرانی در قالب طرح گرند برای معرفی در سطح جهانی

مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت از 400 اثر ادبی در قالب طرح “گرند” خبر داد و گفت: این اقدامات با هدف تاثیرگذاری نرم در سطح جهان صورت می گیرد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی فریدونی در حاشیه آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه کتاب استان

مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت از 400 اثر ادبی در قالب طرح “گرند” خبر داد و گفت: این اقدامات با هدف تاثیرگذاری نرم در سطح جهان صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی فریدونی در حاشیه آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان به خبرنگاران گفت: هدف این طرح حمایت از آثار ادبی داخلی دارای متقاضی جهانی است که بر اساس درخواست ناشران خارجی انجام می شود.
وی گفت:در قالب این طرح برای آثار با موضوع کودک و نوجوان تا سقف یک هزار یورو و برای سایر موضوعات تا سه هزار یورو حمایت می شود.
فریدونی با بیان اینکه سالانه قریب به 200 اثر ادبی در این طرح مورد حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرند اظهار داشت: توسعه آثار ادبی ایرانی در سطح جهان و تاثیرگذاری نرم از اهداف طرح گرند است.
وی به اعطای جائزه فیروزه نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز که توسط معاونت فرهنگی در حال اجراست برای ارتقای مصرف، تولید و احساس نیاز نسبت به کالاهای فرهنگی با هویت ایرانی اسلامی از تولیدکنندگان آثار حمایت می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون برای آثاری در زمینه های اسباب بازی، نوشت افزار، هدایای فرهنگی و استارت تاپ های فرهنگی این طرح اجرا شده است افزود: در هر دوره 20 نفر برگزیده در این موضوعات مورد حمایت نقدی شامل سه تا پنج میلیون تومان قرار گرفته اند.
مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال پنجمین دوره جائزه فیروزه برگزار می شود و در هر موضوع سه نفر برگزیده داریم که علاوه بر دریافت جائزه نقدی برای حمایت و قرار گرفتن در رده گروههای صنایع خلاق به مراکز مختلف از جمله ریاست جمهوری معرفی می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.