کد خبر : 2975
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
-

کاهش نرخ بی‌سوادی در دستور کار استان سمنان قرار دارد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت:کاهش نرخ بی‌سوادی و پوشش دهی ۱۰۰ درصدی نهضت سوادآموزی دردستور کار استان سمنان قرار دارد. «اسماعیل ادهم» در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت سوادآموزی با بیان اینکه کاهش نرخ بی‌سوادی و پوشش دهی ۱۰۰ درصدی نهضت سوادآموزی در سطح استان در دستور کار قرار داردگفت: در حال

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت:کاهش نرخ بی‌سوادی و پوشش دهی ۱۰۰ درصدی نهضت سوادآموزی دردستور کار استان سمنان قرار دارد.

«اسماعیل ادهم» در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت سوادآموزی با بیان اینکه کاهش نرخ بی‌سوادی و پوشش دهی ۱۰۰ درصدی نهضت سوادآموزی در سطح استان در دستور کار قرار داردگفت: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سطح استان سمنان بی‌سواد هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان این آمار در حوزه بی‌سوادی برای استان سمنان  رامطلوب ندانست وافزود: پیش از انقلاب و در دوره بعد از انقلاب تاکنون استان سمنان در شاخص سواد همواره از جایگاه خوبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ۹۰ درصد مردم این منطقه باسواد هستنداظهار کرد: تمام امکانات و منابع آموزش‌وپرورش برای پوشش دهی و سوادآموزی به این افراد بسیج می‌شود.

ادهم با تأکید بر اینکه پوشش دهی ۱۰۰ درصدی بی‌سوادان و کم‌سوادان در نهضت سوادآموزی نیازمند کمک‌های مالی و امکانات زیرساختی از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی برای ترویج نهضت سوادآموزی ایفا می‌کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان  بابیان اینکه شورای شهر و شهرداری می‌توانند بخشی از هزینه‌های فرهنگی اجتماعی خود را به تأمین منابع مالی نهضت سوادآموزی اختصاص دهند، گفت: کاهش نرخ بی‌سوادی و پوشش ۱۰۰ درصدی بی‌سوادان و کم‌سوادان در این نهضت از برنامه‌های مهم آموزش‌وپرورش است که تا سال ۱۴۰۴ باید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان سمنان در این بخش سالانه چهار هزار و ۵۹۰ نفر است، تأکید کرد: فعالیت‌های آموزشی مکمل اهمیت زیادی در تحقق اهداف این نهاد دارد که ازجمله آن برگزاری دوره‌های آموزشی احکام دینی و قرائت نماز را می‌توان نام برد.

ادهم بابیان اینکه پنج هزار نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان استان سمنان در دوره آموزشی قرائت نماز ساماندهی شدند، یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی مبانی کامپیوتر، کتاب‌خوانی و … از دیگر برنامه‌های مهم این بخش است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت معرفی به عنوان استان«دوستدار سواد» را دارد و این موضوع فرصتی برای ثبت در یونسکو است ادامه داد: تحقق راهبرد معرفی سمنان به عنوان استان دوستدار سواد نیازمند هم‌فکری، هم‌افزایی و تلاش بخش‌های مرتبط است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.