کد خبر : 3735
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
-

راه‌اندازی موکب‌های نوروزی در ۲۰ نقطه از راه‌های اصلی

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت : در ۲۰ نقطه از راه‌های اصلی استان برای مسافران نوروزی موکب راه‌اندازی می‌شود . به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، رهنگ تقی کبیری بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کاهش آمار تصادفات یکی

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت : در ۲۰ نقطه از راه‌های اصلی استان برای مسافران نوروزی موکب راه‌اندازی می‌شود .

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،

رهنگ تقی کبیری بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به میزبانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کاهش آمار تصادفات یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است، اظهار داشت: در ۱۰ ماه گذشته در مسیر تهران به سمت مشهد محدوده استان ۵۸ درصد تصادفات در لاین جنوبی تهران – مشهد معادل ۹۳ نفر رخ‌داده است.

وی بابیان اینکه در این مدت ۴۲ درصد تصادفات منجر به فوت ۶۷ نفر در لاین شمالی مشهد – تهران به وقوع پیوست، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۹ نفر در تصادفات محورهای مواصلاتی جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۴۶ نفر بود، خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته با کاهش هفت نفر معادل سه درصد در بخش تصادفات منجر به فوت مواجه شدیم.

کبیری اضافه کرد: آمار تصادفات بر اساس موردی در سال جاری ۱۹۱ فقره تصادف منجر به فوت و در سال گذشته ۲۰۴ فقره رخ‌داده است که با ۱۳ فقره معادل شش درصد در این بخش کاهش آمار تصادفات را شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین تصادفات در ساعات ۱۲ الی ۱۸ رخ‌داده است، یادآور شد: خودروهای سواری ۷۳ درصد تصادفات، اتوبوس یک درصد، تریلی سه درصد، وانت هشت درصد، موتورسیکلت هشت درصد تصادفات را به خود اختصاص دادند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان عامل اصلی این تصادفات را واژگونی و خروج از جاده به دلیل عدم کنترل وسایل نقلیه دانست و گفت: محور دامغان-سمنان در لاین شمالی با ۱۹ نفر فوتی ازجمله محورهای پر تصادف در ۱۰ ماه گذشته این استان بود.

کبیری در ادامه بیان کرد: طی این مدت در محور سمنان-دامغان در لاین جنوبی ۱۵ نفر، آرادان-سرخه در لاین جنوبی ۱۲ نفر، میامی-سبزوار در لاین جنوبی ۱۲ نفر، دامغان-جندق ۹ نفر، سبزوار-میامی در لاین شمالی ۹ نفر و تهران-گرمسار در لاین جنوبی هشت نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی بابیان اینکه در سطح راه‌های استان سمنان ۱۹ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، ابراز داشت: ۳۴ نقطه پرحادثه، پر تصادف و مستعد تصادف نیز در سطح استان شناسایی‌شده است که با همکاری اداره کل راهداری دونقطه حادثه‌خیز با تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی آشکارسازی و دوربین سرعت‌سنج و سیستم روشنایی محل در این نقاط نصب‌شده است.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با تأکید بر اینکه ۲۳۷ دهیار، ۵۴۰ مورد راکبان موتور و ۱۰۱ نفر از کارمندان دولتی نیز در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: بازدید فنی اتوبوس‌ها به‌صورت رندم از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش آمار تصادفات در سطح استان انجام‌شده است.

کبیری در ادامه از اجرای طرح کنترل نامحسوس در سطح استان خبر داد و گفت: طرح سلامت رانندگان و آزمایش اعتیاد و الکل نیز از دیگر اقدامات مهم این نهاد است که باهدف ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در سطح جاده‌های استان اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مأموران پلیس‌راه استان سمنان در طرح زمستانه بیان کرد: گروه‌های پلیس‌راه در چهار گردنه استان به‌صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات‌رسانی هستند و در طرح نوروزی ۹۹ نیز اقدامات لازم برای ایمن‌سازی جاده‌ها و کاهش آمار تصادفات برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با تأکید بر اینکه در ۲۰ نقطه از راه‌های اصلی استان برای مسافران نوروزی موکب راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی موکب نقش مؤثری در کاهش آمار تصادفات داشته است.

کبیری با تأکید بر اینکه در سه ماه از سال جاری بیشترین کاهش آمار تصادفات را درحالی‌که بیشترین تردد را داشتیم ایجادشده است، تصریح کرد: ۱۳ نفر در فروردین‌ماه با توجه به حجم بالای تردد در ایام تعطیلات نوروزی کاهش تصادفات منجر به فوت داشتیم.

وی اضافه کرد: در شهریورماه با توجه به رو به پایان بودن تعطیلات تابستانی و بازگشایی مدارس سه نفر و در آبان ماه با توجه به افزایش حجم ترددها به مناسبت اربعین حسینی هفت نفر کاهش تصادفات منجر به فوت داشتیم.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان در پایان با تأکید بر اینکه در محور تهران به سمت مشهد که یکی از پرترددترین محورهای استان محسوب می‌شود، اعلام کرد: سالانه ۲۰ میلیون تردد از این محور انجام می‌شود.

کبیری گفت: ۶۰ درصد تصادفات استان سمنان به علت خروج از جاده و واژگونی است که به سبب شرایط اقلیمی خشک و بیابانی تردد درراه‌های این منطقه خسته‌کننده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.