کد خبر : 5077
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
-

کرونا عامل اصلی کاهش اهدا خون

 مدیرکل انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه اهداکنندگان خون در استان کاهش‌یافته است، گفت: شیوع ویروس کرونا عامل اصلی این کاهش است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، وحید بغدادی ضمن بیان اینکه با شیوع کرونا کاهش چشمگیری در آمار اهداکنندگان خون ایجادشده است، اظهار داشت: در حال حاضر ذخایر خونی برای تأمین نیاز استان کافی

 مدیرکل انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه اهداکنندگان خون در استان کاهش‌یافته است، گفت: شیوع ویروس کرونا عامل اصلی این کاهش است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، وحید بغدادی ضمن بیان اینکه با شیوع کرونا کاهش چشمگیری در آمار اهداکنندگان خون ایجادشده است، اظهار داشت: در حال حاضر ذخایر خونی برای تأمین نیاز استان کافی است.

وی با اشاره به نامشخص بودن زمان دقیق مهار و ریشه‌کنی بیماری کرونا افزود: در این شرایط به حضور اهداکنندگان برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی موردنیاز بیماران لازم است.

مدیرکل انتقال خون سمنان با تأکید بر اینکه بیماران تالاسمی و سرطانی در استان نیازمند خون هستند، تصریح کرد: نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و برای تأمین آن نیازمند حضور اهداکنندگان هستیم.

بغدادی بابیان اینکه اصول بهداشتی در تمام پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان رعایت می‌شود، تأکید کرد: یکی از مسائل مهم درزمینه اهدا خون، حضور بانوان است و این در حالی است که به‌طور میانگین تنها پنج درصد بانوان در سطح کشور و استان سمنان در اهدا خون مشارکت می‌کنند.

وی از اجرای پویش #هر_خانه_یک _پایگاه_انتقال_خون در استان سمنان خبر داد و گفت: بانوان با پیوستن به این پویش جهادی و اقدام به اهدای خون در سازمان انتقال خون، به‌عنوان عنصر مهم فرهنگ‌سازی در خانواده موجب انتقال فرهنگ اهدا خون به فرزندان می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.