کد خبر : 5839
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
-

اعتبار ۵ میلیاردتومانی پروژه های آبخیزداری در شهرستان گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت:طی دو سال گذشته پروژه های آبخیزداری این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیاردتومان به مرحله اجرا در آمده است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،اسماعیل عرب معصومی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه‌های آبخیز این شهرستان گفت: در پی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت:طی دو سال گذشته پروژه های آبخیزداری این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیاردتومان به مرحله اجرا در آمده است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،اسماعیل عرب معصومی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه‌های آبخیز این شهرستان گفت: در پی بارش‌های اخیر نقش واقعی این پروژه‌ها درکنترل سیلاب و روان آب‌های سطحی نمایان شد.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری به صرفه و اقتصادی است افزود: با اجرای این پروژه‌ها تا حد زیادی به ویژه در مواقع بحران و با کمترین هزینه از خسارت‌های مالی و جانی پیشگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار درباره پروژه‌های آبخیزداری که درسطح شهرستان گرمسار اجرا شده است اظهار داشت: خوشبختانه طی دو سال گذشته و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیاردتومان ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری و آبخوان داری با هدف کنترل سیلاب، رسوب و افزایش نفوذ پذیری آب در قالب احداث بند‌های سنگی-ملاتی، سنگی-گابیونی و پخش سیلاب در حوزه‌های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.

وی یادآور شد: این اقدامات شامل عملیات پخش سیلاب و خاکریزی با تراکم ۹۵ درصد و به حجم ۵۵۰۰ هزار مترمکعب و عملیات سنگی-ملاتی به حجم ۵۹۰۰ مترمکعب در حوزه آبخیز سنگاب و چنداب بخش ایوانکی شهرستان گرمسار بوده است.

وی افزود : با اجرای پروژه‌های آبخیزداری شاهد اثر بخشی بسیار زیاد این پروژه‌ها در حفاظت خاک، کاهش خطرات سیلاب، تقویت منابع آب‌های زیر زمینی، بهبود پوشش گیاهی و ایجاد امنیت ساکنان منطقه هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار با توجه به اهمیت عملیات آبخیزداری در بهبود وضعیت حوزه‌های آبخیز و عرصه‌های منابع طبیعی، بر تداوم انجام این گونه اقدامات در حوزه‌های آبخیز این شهرستان تاکیدکرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.