کد خبر : 5998
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
-

20هزار هکتار نظارت طرح‌های مرتع‌داری در دامغان انجام شد

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار هکتار نظارت طرح‌های مرتع‌داری در شهرستان انجام شد، گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها حفاظت از عرصه‌های طبیعی است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، علی‌اکبر عباسی رادافزود: سال گذشته ۲۰ هزار هکتار نظارت طرح‌های مرتع‌داری در دامغان انجام‌شده است. وی هدف از

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار هکتار نظارت طرح‌های مرتع‌داری در شهرستان انجام شد، گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها حفاظت از عرصه‌های طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، علی‌اکبر عباسی رادافزود: سال گذشته ۲۰ هزار هکتار نظارت طرح‌های مرتع‌داری در دامغان انجام‌شده است.

وی هدف از اجرای این‌گونه طرح‌ها حفظ، احیا، اصلاح، توسعه پوشش گیاهی و همچنین جلوگیری از تخریب مراتع و ارتقا اکوسیستم عرصه‌های طبیعی است.

وی از وجود ۱۶۲ سامانه عرفی در دامغان خبر داد و افزود: در شهرستان ۱۶۲ هزار و ۸۱۰ واحد دامی با یک هزار و ۲۷۹ بهره‌بردار فعالیت دارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از تحویل ۳۲ دستگاه آبشخور به بهره‌برداران این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: در این راستا پروژه بیولوژیک حفاظت و قرق و کپه کاری در سطح ۲۵۰ هکتار و بذرپاشی در سطح ۲۰۰ هکتار از مراتع دامغان انجام شد.

عباسی راد در ادامه تصریح کرد: برای اجرای عملیات بذرپاشی در سطح مراتع منگاس و چیرو از مراتع شهر کلاته رودبار در شمال شهرستان دامغان ۶۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ اختصاص یافت.

وی ضمن بیان اینکه در سال گذشته مقدار ۳۳۸ هزار و ۵۶۵ هکتار از سطح مراتع دامغان مورد پایش قرار گرفت، افزود: بر این اساس نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در پیشگیری و مقابله با هرگونه سو استفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی حداکثر توان خود را به کار گرفته و با هرگونه تخریب مقابله خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.