کد خبر : 6447
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
-

غرفه های بازیافت در سمنان رنگ و جلوه تازه میگیرند

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از آغاز عملیات رنگ آمیزی و نقاشی غرفه های بازیافت در شهر سمنان خبر داد. حمیدرضا پیوندی در تشریح این خبر گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای بازسازی ،ترمیم ،ارتقای فرهنگ تفکیک زباله از مبداء و زیباسازی منظر شهری اقدام به رنگ آمیزی و نقاشی

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از آغاز عملیات رنگ آمیزی و نقاشی غرفه های بازیافت در شهر سمنان خبر داد.

حمیدرضا پیوندی در تشریح این خبر گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای بازسازی ،ترمیم ،ارتقای فرهنگ تفکیک زباله از مبداء و زیباسازی منظر شهری اقدام به رنگ آمیزی و نقاشی غرفه های بازیافت کرده و این عملیات از غرفه میدان الغدیر و میدان نگارستان آغاز و ادامه دارد.

وی اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اهداف استفاده مجدد از مواد و انرژی، کاهش آلودگی بهداشتی، حفاظت محیط‌زیست، کاهش دفن زباله و عدم از بین رفتن زمین‌های مناسب در طبیعت، اشتغال‌زایی، کاهش هزینه‌ها و ایجاد منافع اقتصادی به افزایش نصب کانکس‌های بازیافت اقدام کرده است که در سال گذشته یک غرفه بازیافت در حافظ ۷ جاگذاری شد.

پیوندی افزود: از دیگر اقدامات این سازمان در خصوص ارتقای فرهنگ تفکیک زباله از مبداء میتوان به نصب ۳۷۵ مخزن پسماند خشک در سطح شهر، گردش خودروهای متحدالشکل با کد شناسایی و آرم جهت تحویل و خریداری پسماند خشک از شهروندان ،آموزش پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول و آموزش مساجد و پایگاههای بسیج و آموزش چهره به چهره و برگزاری هر ساله جشنواره بهترینها از دور ریختنی ها یاد کرد که در سال جدید بدلیل پیشگیری از شیوع کرونا بصورت مجازی برگزار میشود.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان، کانکس‌های بازیافت در سطح شهر بر اساس نیاز و استقبال شهروندان نصب می‌شود که تاکنون در بلوار صادق، بلوار مصطفی خمینی (ره)، زاوقان، میدان انار، خیابان امام رضا(ع)، شهرک گلستان میدان نگارستان، شهرک گلستان (میدان الغدیر)، مدیران جنب بازارچه، مسکن مهر پشت مصلا، خیابان صامع ، چهارراه ورزش، غرفه بلوار فضیلت و غرفه حافظ ۷ نصب شده است و صبحها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ وعصر ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰ فعال می باشند.

وی بازیافت را مهم‌ترین مفهوم در مدیریت پسماند دانست و افزود: منشأ مواد بازیافتی یا به عبارتی بازیافتنی‌ها، بیشتر منازل مسکونی و صنایع هستند و برای آسان‌تر کردن امر بازیافت به‌طور معمول دو نوع جداسازی مواد صورت می‌گیرد که «تفکیک در مبدأ» و «تفکیک در مقصد» که نصب کانکس از موارد تفکیک در مبدأ است و با هزینه کم‌تر در جهت استفاده مجدد از مواد و انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در پایان این مقام مسئول ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان در امر تفکیک زباله از مبداء خاطر نشان کرد: رنگ آمیزی و نقاشی کانکس های بازیافت ادامه دارد و در جهت پیشگیری از شیوع کرونا شستشو و ضدعفونی کانکسها و پس از تخلیه روزانه انبارها انجام و دربین غرفه داران دستکش و ماسک توزیع میشود. امید است همشهریان با مشارکت در تفکیک زباله علاوه بر کاهش زباله و جمع آوری در جهت تحقق شعار سال جدید جهش تولید گامی ماندگار برداریم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.