کد خبر : 6701
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۱۷
-

۱۰ اثر تاریخی و فرهنگی استان سمنان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۱۰ اثر فرهنگی و تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است، گفت: دامغان با سه اثر، بیشترین سهم را در این فهرست دارد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،مهدی جمال با بیان اینکه ۱۰ اثر فرهنگی و تاریخی استان سمنان ثبت ملی شده

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۱۰ اثر فرهنگی و تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است، گفت: دامغان با سه اثر، بیشترین سهم را در این فهرست دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،مهدی جمال با بیان اینکه ۱۰ اثر فرهنگی و تاریخی استان سمنان ثبت ملی شده است، بیان کرد: سهم شهرستان دامغان از این فهرست، سه اثر تاریخی و فرهنگی، شاهرود و سمنان هر کدام یک اثر، سرخه و مهدی‌شهر دو اثر و گرمسار یک اثر در این فهرست دارد.

وی افزود: حمام روستای پرور مهدی شهر، حمام روستای خانخودی بی ارجمند شاهرود، قلعه دست کند روستای جوین و کوره پالانه پز خانه روستای بیابانک شهرستان سرخه و مدرسه دهخدا شهر سمنان، قلعه روستای حسن آباد قهاب و… در زمره این آثار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان، با اشاره به ثبت ۱۰ اثر فرهنگی طی سال ۹۹ در فهرست آثار تاریخی و فرهنگی کشور، بیان کرد: مجموعاً ۸۵۶ اثر تاریخی و فرهنگی از استان در فهرست میراث ملی کشور ثبت‌شده است.

جمال با بیان اینکه یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده است، تاکید کرد: این آثار در جذب گردشگر داخلی و خارجی و رونق اقتصادی تأثیر بسزایی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.