کد خبر : 6868
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
-

ایجاد ۱۰ رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت:شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد ۱۰ رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان موافقت کرد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،رضا نقدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در مقطع کارشناسی پیوسته، رشته طراحی لباس برای اولین بار

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت:شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد ۱۰ رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،رضا نقدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در مقطع کارشناسی پیوسته، رشته طراحی لباس برای اولین بار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اخذ شد، گفت: این دانشگاه از مهرماه ماه در ۱۰ رشته جدید متناسب با بازار کار در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می‌کند.

وی با اشاره به جذب ۶۵ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بازار کار بیان کرد: این دانشگاه یکی از مراکز آموزشی و مهارتی است که نقش مهمی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی با عنوان این مطلب که رشته‌های جدید این دانشگاه عبارت است از انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنر‌های تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر در مقطع کاردانی است، تصریح کرد: کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری بصورت ناپیوسته و طراحی لباس بصورت پیوسته نیز تصویب شده است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۱۰ رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های این دانشگاه به ۵۸ رسیده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیریم، تصریح کرد: رشته‌های جدید با توجه به سند آمایش استان، چشم انداز ۵ ساله و صنایع موجود ایجاد شده است.

نقدی گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.