کد خبر : 9913
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
-

لزوم مشارکت کودکان سمنانی در طراحی فضاهای شهری

شهردار سمنان گفت: مشارکت کودکان در طراحی فضاهای شهری به کودکان اجازه می‌دهد که در برنامه‌ریزی و طراحی محیط زندگی خود اثرگذار و سهیم باشند. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سیدمحمد ناظم ‌رضوی در کارگاه آنلاین طراحی فضاهای شهری، اظهار کرد: موضوع ایجاد شهر دوستدار کودک در شهرداری سمنان به طور جدی پیگیری می‌شود

شهردار سمنان گفت: مشارکت کودکان در طراحی فضاهای شهری به کودکان اجازه می‌دهد که در برنامه‌ریزی و طراحی محیط زندگی خود اثرگذار و سهیم باشند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سیدمحمد ناظم ‌رضوی در کارگاه آنلاین طراحی فضاهای شهری، اظهار کرد: موضوع ایجاد شهر دوستدار کودک در شهرداری سمنان به طور جدی پیگیری می‌شود و سعی بر آن است تا موضوعات مختلف حوزه کودک در مباحث مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت کودکان در طراحی فضاهای شهری، خاطرنشان کرد: شهرها باید برای زیست شهری شهروندان برنامه‌ریزی داشته باشند و در کنار توجه به شرایط زندگی برای بزرگسالان، باید شرایط مطلوبی برای حقوق شهروندی کودکان نیز فراهم آورند.

شهردار سمنان افزود: اخیراً مشارکت کودکان در فرآیند طراحی و برنامه‌ریزی منظرهای پایدار شهری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این رویکرد به کودکان اجازه می‌دهد که در برنامه‌ریزی و طراحی محیط زندگی خود اثرگذار و سهیم باشند.

ناظم‌رضوی تصریح کرد: نوع نگاه کودکان به شهر متفاوت است، روش‌های مشارکت کودکان در فرآیند برنامه‌ریزی و طراحی شهری نیز متفاوت است؛ وجود روحیه کنجکاوی کودکان سبب می‌شود طراحی محیط‌های شهری متنوع‌تر و در جهت استفاده و بهره‌گیری بیشتر شهروندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: طراحی شهری در همه حوزه‌ها از قبیل عمران، شهرسازی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری می‌تواند با نگاه پذیرنده کودکان باشد، البته بکار بستن این موارد نیز بسیار اهمیت دارد./ ایمنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.