کد خبر : 6634
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
-

دستگیری پنج حفار غیر مجاز در فولادمحله مهدیشهر

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: «پنج حفار غیر مجاز در روستای فولادمحله شهرستان مهدیشهر دستگیر شدند.» به گزارشپایگاه خبری کارنامه فردا ، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی افزود:  بر اساس گزارش دوستداران میراث‌فرهنگی در خصوص حفاری در روستای فولادمحله، پرسنل یگان حفاظت به محل مذکور اعزام و پنج نفر از حفاران غیر

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: «پنج حفار غیر مجاز در روستای فولادمحله شهرستان مهدیشهر دستگیر شدند.»

به گزارشپایگاه خبری کارنامه فردا ، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی افزود:  بر اساس گزارش دوستداران میراث‌فرهنگی در خصوص حفاری در روستای فولادمحله، پرسنل یگان حفاظت به محل مذکور اعزام و پنج نفر از حفاران غیر مجاز را در حین حفاری دستگیر کردند.

 وی افزود:این افراد برای به دست آوردن اشیای عتیقه اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند که  به دلیل حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت تلاش آنها نافرجام ماند.

سرهنگ کربلایی با بیان اینکه این افراد دستگیر شده و ادوات حفاری آنها نیز توقیف شده است، افزود:پس از هماهنگی با مقامات قضائی، پرونده متشکله به همراه متهمان به فرماندهی انتظامی شهرستان مهدیشهر منتقل شدند و موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل در حال پیگیری است.

وی گفت:هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت داری به سامانه خبری یگان حفاظت آثار تاریخی استان سمنان با شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند تا نیروهای یگان حفاظت در کمترین زمان پس از تأیید صحت و سقم گزارش و با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه کنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:صیانت از میراث‌فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هموطنان دارد.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات)هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضبط می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.