کد خبر : 7764
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
-

احیای محله تاریخی نایب‌الصدر سمنان

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از بهسازی محوطه گذر تاریخی نایب‌الصدر در ادامه روند عملیات احیای بافت‌های تاریخی این شهر خبر داد. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سعید پرسا اظهار کرد: بافت‌های تاریخی همانند شریان‌های حیاتی همواره مورد توجه بوده‌اند، اما امروزه در هسته‌های درونی شهرها سبب معضلات محیطی و ساختاری بسیاری شده‌اند؛

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از بهسازی محوطه گذر تاریخی نایب‌الصدر در ادامه روند عملیات احیای بافت‌های تاریخی این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سعید پرسا اظهار کرد: بافت‌های تاریخی همانند شریان‌های حیاتی همواره مورد توجه بوده‌اند، اما امروزه در هسته‌های درونی شهرها سبب معضلات محیطی و ساختاری بسیاری شده‌اند؛ حفظ و مرمت این گذرها نقش مهمی در احیای بافت‌های تاریخی و توسعه گردشگری در این مناطق خواهد داشت.

وی افزود: گذر تاریخی نایب‌الصدر سمنان در خیابان شیخ‌علاالدوله ۲۰ واقع شده که از عناصر مهم آن می‌توان به تکیه و حسینیه موسی بن جعفر (ع) و تکیه وزیری‌ها اشاره کرد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از دیگر عناصر شاخص این گذر به دالان بزرگ و گذر پیچ اشاره کرد و گفت: برنامه جداره‌سازی گذر نایب‌الصدر و هویت بخشی به عناصر شاخص، متناسب با ویژگی‌ها و الگوهای بومی این بافت تاریخی است.

پرسا تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خانه‌ها و دالان‌ها در این محدوده بافت با ارزش در حال تخریب است، اما با نظر مثبت دادستان و شهردار سمنان نسبت به مناسب سازی جداره این خیابان از اول تیر ماه سال جاری اقدامات مؤثر و بسیار خوبی در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: با احیای گذر نایب‌الصدر و عناصر ارزشمند تاریخی و فرهنگی-مذهبی واقع در آن می‌توان به عنوان یکی از مؤلفه‌های هویت بخش شهر به رفع بسیاری از مشکلات ناشی از بی هویتی کمک کرد.

منبع:ایمنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.