کد خبر : 21622
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
-

حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد

حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
ندای مردم -معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حمایت وزارت علوم از مجموعه پارک‌های علم و فناوری استان‌ها برای کمک به تبدیل دانش به فناوری و تقویت هر چه بیشتر این بخش با قدرت ادامه دارد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ، علی خطیبی روز پنجشنبه همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان در حاشیه بهره برداری از پردیس تخصصی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان در شاهرود اظهار کرد: در جهان امروز که همه چیز تحت تاثیر دنیای دیجیتال گرفته و اقتصاد نیز مانند بقیه ابعاد زندگی بشر متاثر از اینترنت و شبکه‌های مجازی است توجه به اقتصاد دیجیتال و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تمامی کشورها بیش از پیش اهمیت دارد.

وی بیان کرد: کشورهایی که زیرساخت رسیدن به این اهداف را سریعتر فراهم کنند از اقتصاد بالنده‌تری برخوردار خواهند بود و با این چشم انداز ایران توسعه زیرساخت‌های این بخش را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار امیدواری کرد جوانان دانش‌آموخته ایران بتوانند در حوزه هوش مصنوعی به افتخارات زیادی رسیده و نیاز کشور به این بخش مهم را در زمانی کوتاه تامین کنند.

پردیس تخصصی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و با مساحتی افزون بر هفت مترمربع اعیان که توسط بخش خصوصی تامین شده است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وجود زیرساختهای مناسب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش تعداد شرکت‌های پذیرش شده در این حوزه، ارایه خدمات شبکه یکپارچه در مجموعه‌های پارک، ارایه خدمات سرور (فیزیکی و مجازی)، ارایه مشاوره‌ها و آموزش‌های تخصصی به شرکت‌ها، تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای پایلوت پروژه‌های شرکت‌های مستقر در حوزه آی‌تی، ارایه خدمات پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ایجاد کارگاه‌های تخصصی هوش مصنوعی از توانمندی‌های این پارک در حوزه هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال است..

پارک علم و فناوری استان سمنان با داشتن ۵۰ شرکت فعال در حوزه ICT به عنوان یکی از سازمان‌های حامی کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال در کشور شناخته می‌شود.

این شرکت‌ها در حوزه‌هایی مثل اینترنت اشیا، شهر هوشمند، سلامت دیجیتال، پردازش تصویر و صوت و سایر زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی فعالیت دارند.

حمایت مالی از محصولات، فراهم آوردن دفتر و فضای آزمایشگاهی، ارایه مشاوره در راستای بهبود تولید، برگزاری رویدادهای فناورانه و تجاری‌سازی محصولات، بخشی از حمایت‌های پارک از این شرکت‌هاست.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفری یک‌روزه و در قالب دومین سفر دولت سیزدهم به سمنان، وارد مرکز این استان شد.

آیت الله رئیسی عصر امروز هم در سفر به شاهرود، در استادیوم تختی با مردم این دیدار خواهد کرد.

تعدادی از وزیران دولت سیزدهم نیز از ظهر دیروز چهارشنبه در شهرستان‌های مختلف استان سمنان به بازدید و بهره‌برداری از چند طرح پرداختند و امروز نیز این وزرا به عنوان معین هر شهرستان، در ادامه برنامه‌های سفر دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان سمنان حضور خواهند یافت.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ افزون بر ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد.

دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۳۷ مصوبه عمرانی داشت که هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافت و از مجموع آن، ۲۶ مصوبه به‌طور کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا است و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری قرار دارد.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.