کد خبر : 8250
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
-

عزاداری های محرم و صفر باید با رعایت دقیق دستور العمل های بهداشتی باشد

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر برگزاری عزاداری محرم حسینی در استان سمنان گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس، عزاداری‌های امسال باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی باشد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،نوید دانایی در نشست تبیین پروتکل های بهداشتی ویژه عزاداری های محرم و صفر با حضور فعالان رسانه

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر برگزاری عزاداری محرم حسینی در استان سمنان گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس، عزاداری‌های امسال باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،نوید دانایی در نشست تبیین پروتکل های بهداشتی ویژه عزاداری های محرم و صفر با حضور فعالان رسانه ای و فضای مجازی این استان افزود: در سال‌های گذشته در هر روستا و منطقه ای، عزاداری های محرم در سبک و سنت های مختلف برگزار می شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس این مراسم در تمامی نقاط استان سمنان به صورت یک شکل و در فضای باز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: نخل گردانی، دسته روی، علم گردانی در عزاداری امسال ممنوع است و عزاداری محرم و صفر بر مبنای رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله در عزاداری ها خواهد بود.دانایی تاکید کرد: عزاداران در ایام‌ محرم و صفر امسال به جای پخت غذا که شاید عامل شیوع کرونا ویروس هم باشد، نذورات خود را در قالب نذر سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی استان هدیه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر اینکه مشخص نیست که روند شیوع کرونا ویروس در کشور و استان سمنان در چه زمانی ریشه کن می‌شود خاطرنشان کرد: باید سبک زندگی خود را با این بیماری هماهنگ و با رعایت توصیه های بهداشتی و فاصله اجتماعی با این ویروس زندگی کنیم.

 این نشست با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان سمنان و رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.