کد خبر : 8298
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
-

استان سمنان ۱۲ هزار داوطلب در آزمون کنکور سراسری دارد

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان سمنان بابیان اینکه حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری امسال دو و نیم برابر شده است، گفت: استان ۱۲ هزار داوطلب در آزمون کنکور سراسری دارد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، پرویز ملک‌زاده صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری اولین گروه آزمایشی هنر در آزمون سراسری کنکور در دانشگاه سمنان بابیان

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان سمنان بابیان اینکه حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری امسال دو و نیم برابر شده است، گفت: استان ۱۲ هزار داوطلب در آزمون کنکور سراسری دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، پرویز ملک‌زاده صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری اولین گروه آزمایشی هنر در آزمون سراسری کنکور در دانشگاه سمنان بابیان اینکه امسال شرایط برگزاری این آزمون با دوره‌های قبل با توجه به کرونا قدری متفاوت شده است، ابراز داشت: در گام نخست برای رعایت فاصله‌ها حوزه‌های برگزاری آزمون به نسبت سال قبل دو و نیم برابر رشد داشته است.

وی ضمن بیان اینکه استان سمنان ۱۲ هزار و ۱۲۲ داوطلب در آزمون کنکور سراسری دارد، افزود: این تعداد داوطلب در پنج گروه آزمایشی هنر، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان خارجه در این آزمون علمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان سمنان بابیان اینکه ۵۹ درصد داوطلبان زن و ۴۱ درصد مابقی مرد هستند، ابراز داشت: با توجه به کرونا به همه این تعداد داوطلب پک بهداشتی تعلق خواهد گرفت و از شرکت‌کنندگان نیز درخواست می‌شود ماسک خود را تا پایان آزمون باید روی صورت خود نگه‌دارند و بعد از جلسه بلافاصله محل آزمون را ترک کنند.

ملک‌زاده بابیان اینکه تعداد داوطلبان امسال به نسبت سال قبل پنج درصد رشد داشته است، تصریح کرد: تست تب، کشی و علامت‌گذاری ورودی سالن‌ها و نصب تابلوهای آموزشی و هشداری در محل آزمون صورت گرفته است و از خانواده‌ها نیز درخواست می‌شود از هر گونه تجمع پشت در آزمون به طور جد خودداری کنند.

وی بابیان اینکه برای داوطلبان مشکوک به کرونا، آنفولانزا یا سرماخوردگی نیز تمهدات خاص در نظر گرفته‌شده است، افزود: این افراد باید بیماری خود به صورت خود اظهاری اعلام کنند و در این صورت همراه با تدابیر امنیتی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بسته سوالات در خارج از حوزه امتحانی برای این افراد ارسال می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.