کد خبر : 8505
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۳۱
-

ابتلای ۶۰۰ نفر از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل به کرونا

ابتلای ۶۰۰ نفر از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل  گفت:۶۰۰ نفر از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۵ نفر به عنوان شهدای خدمت به درجه رفیع شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،سید فرزاد جلالی  در نشست مجازی با خبرنگاران با بیان اینکه ۶۰۰ نفر کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل به کرونا مبتلا شدند، گفت: از این تعداد ۵ نفر به عنوان شهدای خدمت به درجه رفیع شهادت رسیدند و ۲ پزشک هم که از کادر دانشگاه نبودند، شهید شدند.
وی با بیان اینکه شهرستان بابل در اول اسفند پارسال با شناسایی اولین بیمار کرونایی در مازندران درگیر شد، افزود: تاکنون از ۱۰ هزار بیمار مشکوک تست کرونا گرفته شده است که تست ۳ هزار و ۷۰۰ نفر آن‌ها مثبت بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: هر بیمار کرونایی بدحال که در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود در هر شبانه روز مبلغ ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و بیمارانی که در بخش بستری می‌باشند در شبانه روز ۲۵۰ هزار تومان برای درمان آن‌ها هزینه می‌شود.
دکتر جلالی گفت: خیران سلامت تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل واریز کردند و حدود ١۵٠ میلیارد تومان هم از سوی دانشگاه و اعتبارات دولتی تامین شده است.

دکتر جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل در دو سال گذشته بیش از ٣٠ میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستانی با ارز دولتی سرمایه گذاری کرده است.
او افزود: اگر برنامه هاى طرح تحول نظام سلامت نبود، مدیریت مطلوب بیماران کرونایی در مراکز درمانی ممکن نبود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: براساس سیاست‌های دولت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت، تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات در مراکز درمانی مستقر شدند و این زیر ساخت‌ها در ایام کرونایی بسیار اثر گذار بود.
دکتر جلالی افزود: مرکز دیالیز دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور با ۱۰۰ تخت با پیگیرى بنیاد نیکوکاران سلامت و همت برادران میناگر در حال ساخت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اولین بیمارستان و پلی کلینیک دندانپزشکى شمال کشور با تقبل همه هزینه‌ها و تجهیزات از سوی مادر شهیدان شعبان زاده در دست احداث است و در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
اوی ادامه داد: در موج اول کرونا که اسفند آغاز شده بود، بالاترین آمار بیماران بستری و مشکوک به کرونا، ۵۳۵ بیمار بود که این آمار در موج دوم شیوع کرونا که از نیمه تیر در بابل آغاز شد و اکنون سیر نزولی گرفته در بیشترین میزان به ۳۶۰ بستری رسیده است.
دکتر جلالی گفت: این آمار کاهش ۳۵ درصدی را نسبت به موج اول نشان می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی بابل غیر بومی بودند که از شهر‌های مختلف استان به خصوص بابلسر، بهنمیر، فردونکنار، آمل، محمودآباد و برخی شهر‌های غربی استان به بابل مراجعه کرده بودند.
دکتر جلالی با بیان اینکه آمار فوتی‌های مشکوک و قطعی در بدترین شرایط در خیز اول در یک روز هفته بطور متوسط ۱۴ نفر بود، ولی در خیز دوم به ۴ نفر کاهش پیدا کرد، گفت: تاکنون ۲۹۰ بیمار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا داشتیم و خوشبختانه مجموع فوتی هاى کرونا و مشکوک در موج دوم ۷۰ درصد کمتر از موج اول بوده است.
وی افزود: ۱۴ خانم باردار در بابل بستری و زایمان کردند که بیشتر این‌ها غیر بابلی بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در ایام کرونایی ۳۳ هزار بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی بابل ویزیت شدند که بخش قابل توجهی از این افراد نیاز به بستری نداشتند و درمان سرپایی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اگر مردم و مسافران بخواهند مانند ۶ ماه گذشته بی تفاوت به هشدار‌ها باشند و بعد از تعطیلات پایان هفته بار دیگر به بابل و مازندران سفر کنند، پاییز و زمستان سخت کرونایی در انتظار خواهد بود.
وی افزود: انتظار می‌رود مردم پس از گذشت حدود ۷ ماه به این باور رسیده باشند که انجام مسافرت‌ها و برپایی تجمعات فامیلی، عروسی و عزا زمینه موج سوم این بیماری را فراهم می‌کند.
دکتر جلالی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن شیوع آنفلوآنزا ترکیب این دو ویروس خطر آفرین است.
وی گفت: امیدواریم مردم با استفاده ۹۰ درصدی از ماسک، فاصله گذاری یک و نیم متری و شستن ۲۰ ثانیه‌ای دست‌ها به سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس کمک کنند و اجازه ندهند موج‌های بعدی کرونایی رخ دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.