کد خبر : 8787
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
-

رونق گردشگری مجازی در سمنان با “چلچلا”

مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان گفت: امروز علاوه بر اطلاعات گردشگری سمنان که از طریق فضای مجازی قابل دسترسی است، مدیریت شهری نیز اقدام به تولید و ارائه نقشه پایه گردشگری شهری سمنان با عنوان “چلچلا” کرده است. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محمود رضا دارایی گردشگری مجازی را امکانی همگانی برای تدارک سفری آسان

مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان گفت: امروز علاوه بر اطلاعات گردشگری سمنان که از طریق فضای مجازی قابل دسترسی است، مدیریت شهری نیز اقدام به تولید و ارائه نقشه پایه گردشگری شهری سمنان با عنوان “چلچلا” کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محمود رضا دارایی گردشگری مجازی را امکانی همگانی برای تدارک سفری آسان و کم هزینه دانست و اظهار کرد: برای تبیین فضا و محیط‌های گردشگری در شهر سمنان، شناسایی، مستندسازی و تولید محتوا برای هر یک از جاذبه‌های شهری و ارائه آنها با استفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای مناسب در فضای حقیقی و مجازی ضرورت دارد و پیش نیاز ورود به عرصه گردشگری مجازی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تهیه نقشه به صورت نرم‌افزاری GIS از مسیرهای تاریخی آبرسانی رودخانه سمنان به مزارع، استخرها و جریان آب در شهر، عنوان کرد: این کار با هدف جذب گردشگر برای بازدید و آشنایی از این مسیر و محیط‌ها انجام شده است و شهرداری سمنان توجه ویژه‌ای به ارتقای گردشگری مجازی خواهد داشت تا بر این اساس شناخت از نظام تاریخی تقسیم آب، به صورت مطلب انجام شود.

مدیر گردشگری شهرداری سمنان در خصوص تعریف گردشگری مجازی، تصریح کرد: امکان دادن به گردشگران بدون ترک مبدا و بازدید متفاوت جاذبه‌های مقصد گردشگری، به عنوان گردشگری مجازی تلقی می‌شود و این حرکت، گشوده شدن دریچه‌ای تازه با نگاهی قابل توجه با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری است.

دارایی افزود: وجود زیرساخت‌های فرهنگی و بستر سازی فناوری اطلاعات، وجود تأسیسات، فعالان علاقه مند و بهره برداران اقتصادی گردشگری، تعدد و تنوع جاذبه‌ها و چگونگی تولید و عرضه محصولات برای گردشگر در هر منطقه، اراده جمعی در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای فناورانه با هزینه کم و دامنه اطلاعاتی گسترده، تأثیر مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین کشورهای جهان و موضوعاتی از قبیل جنگ، شیوع بیماری‌هایی همچون کرونا و یکپارچه دیده شدن عناصر گردشگری با نگاه جامع به ظرفیت‌های هر منطقه شهری ابعادی از ظرفیت‌های گردشگری مجازی بشمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری مجازی دارای ویژگی‌های متنوع و گسترده است که می‌توان به انتخاب مقصد و تصمیم گیری پیش آگاهانه برای سفر به مکان مورد نظر، عدم محدودیت زمانی و مکانی و مواجه نشدن با موارد غیر قابل پیش بینی جوی اشاره کرد.

مدیر گردشگری شهرداری سمنان گفت: با آنکه گردشگری مجازی به تنهایی می‌تواند به معرفی مناطق بپردازد، اما باعث تقویت گردشگری حضوری شده است و با بازاریابی در بخش‌های مختلف اقامتی، حمل و نقل و انتخاب مسیر و جاذبه‌ها این فرصت را می‌دهد که در کمترین زمان ممکن بین علاقه مندان به گردشگری تبادل اطلاعات اتفاق بیفتد و قابلیت انتشار اطلاعات چند رسانه‌ای به صورت صوتی، تصویری و ویدئویی از مناطق مختلف و امکان برنامه ریزی دقیق و شبیه سازی سفر برای مسیر و نقاط مورد علاقه جهت بازدید امکاناتی است که در کمترین زمان با رایج شدن این نوع از گردشگری اتفاق می‌افتد.

دارایی افزود: شهرداری سمنان در چند سال اخیر به صورت جدی به توسعه و پویایی ظرفیت‌های گردشگری شهر توجه خاص کرده و همواره با مرمت، احیا و ساماندهی گذرها، خانه‌های تاریخی و باغ راه‌ها و باغستان‌ها بر ظرفیت‌های و غنای گردشگری شهر سمنان افزوده است.

وی عنوان کرد: نگاه ویژه شهردار و اعضای شورای شهر سمنان به مقوله گردشگری شهری، زمینه‌ای را برای فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده کرده است که تا به حال نیز شاهد نتایج بسیار مطلوب و مناسبی بوده ایم.

مدیر گردشگری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان در راستای گردشگری مجازی، اقدامات مؤثری از جمله طراحی اپلیکیشن “پارا” و مقدماتی برای ایجاد پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی جاذبه‌ها شهری فراهم ساخته تا در آینده بتواند زیرساخت‌هایی برای افزایش ورود گردشگر به این شهر ایجاد کند.

منبع:ایمنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.